Yobbo Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Som mange andre, etter hva jeg har sett på dette forumet, lurer på hvilken bærbar-pc som er best. Noe som jo igjen kommer litt an på hva man har tenkt å bruke pcen til. For min del vil det idélle være en pc som kan brukes både i skolesammenheng og som pc til å spille på og bruke tunge programmer som f.eks Photoshop. Ihvertfall, de trådene jeg har sett har vært av ulik dato, noen er veldig gamle og har kanskje gått ut på dato. Og med det mener jeg at det har kommet nye og bedre pcer? Uansett, jeg er på utkikk etter noe slik som en Whitebox CL 5 eller en EliteGroup Green 732. Disse to virker som å ha en veldig bra pris og et veldig bra innhold, men så er det andre ting som trekker ned, som f.eks størrelse og støy m.m. Så, det jeg lurer på er om det finnes lignende pcer med samme pris og ytelse? Eller om Green 732 faktisk lager så mye lyd som det påstås? Virker den isåfall veldig forstyrende? Jeg så forresten i en tråd her en som skrev at det gikk an å bruke et program som fikk viftene til å lage mindre støy, er det mulig? Er det forsvarlig? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg skal ha meg en dell I8200 nå med 256mb ram, 40gb hd, ati radeon 9000, 15" e-uxga, cd-rwdvd combo til ca 16000.. Jeg tror Inspiron 8200 er den billigeste spille maskina. men den er en smule tung da.. 3,5kg.. tror den passer perfekt for meg siden jeg heller ikke er så liten Lenke til kommentar
na1t Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 har bestilt en inspiron 8200 jeg og nå. Denne modellen er på vei ut, så prisen er MEGET gunstig. Men selv om den skal ut, er den ikke utdatert, på langt nær.. det eneste den magler er usb 2.0, men det har vi pcmcia til! Dette er ikke et spontan kjøp har skjekka ut laptop markedet i 3 månder nu, slo til for noen dager siden! Dette er altså(forhåpentligvis) et godt kjøp, til deg og, med de kriterier du nevner. Lenke til kommentar
Yobbo Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Jo, jeg har sett på diverse Dell maskiner. Og med en gang du kommer inn på sidene virker prisene veldig fornuftige på mange av pcene, men så trykker du på "Konfigurer" og så ser du hva som egentlig er i pcen. Så finner du ut at prosessoren kanskje er litt for liten, kun 1.8 ghz f.eks, du velger en bedre prosessor. Prisoversikten stiger. Litt lite ram og kanskje, 128 RAM begynner å bli litt vel lite. Og så må du ha mer RAM osv. Og til slutt ender du opp med en pc til en pris du ikke hadde tenkt deg i det hele tatt :o Det er derfor Whitebox og Green 732 virker veldig fristende, det virker som en får veldig mye for pengene i forhold til disse andre mer etablerte merkene som Dell, Compaq og Acer. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 har du sett på www.multicom.no ? der har du bra tilbud på noen få bærbare pc'er har selv kjøpt en der som pr den dag ikke ble slått av hverken dell eller andre.. og denne maskina va rimelig kraftig spesielt til prisen.. bare et minus på den eg kjypte.. eksternt batteri.. men det va bakdelen av at det va den absolut billigeste maskinen i dette sortimentet. Lenke til kommentar
max- Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Før du bestemmer deg burde du ta en titt på http://www.apple.com/no/ Har nettop switsja fra pc til Mac selv og jeg har aldri vært mer fornøyd. Etter min mening synes jeg Apple utmerker seg spesielt når det gjeller Bærbare, Tynne, lette, kule, stille,kraftige, bra batteri levetid og de bare virker 8) Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 lite tips hvis du f.eks skal ha dell 8200, den selges i 2 varianter, basic og multimedia. du sparere faktisk nesten 2000 på å velge multimedia selv om du da confer begge til nøyaktig samme ting.. f.eks gå her http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...spn&co=&b=40906 Hvis du takler at maskinen kanskje er litt tung, og ikke sååå fancy, noe jeg ikke ser så mye på.. I8200 multimedia har ati M9000 og cd-rwdvd combo som default, dessuten kan du kun velge mellom e-uxga eller uxga skjerm 15". og, hvis du er redd for det med at skjermstørrelsen er så høy, les her: http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.ht...html?i=1692&p=3 Ati har nemlig lagd en "scaler" som gjør at bilde forblir så skarpt som mulig uansett oppløsning. Se skyggen teksten til venstre får... Lenke til kommentar
Yobbo Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Takker for tips og info. Fin den der skjerm-greia til ATI. For øyeblikket så holder jeg en knapp på ECS Green 732, men som nevnt tidligere virker den litt skummel med tanke på all støyen den lager. Må nesten "prøve høre" den eller noe sånn! :smile: Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg skal også kjøpe meg en bærbar pc. Jeg har sjekket en god del rundt på markedet, og jeg har funnet ut at jeg enten skal kjøpe ECS Green 732 eller en av de nye modellene som kommer denne uken hos: http://www.zepto.no/default.aspx Hadde først nesten bestemt meg for å kjøpe ECS, men så så jeg Zepto modellen som kommer med widescreen og da ble jeg ikke fullt så sikker. Den nye som kommer uten widescreen er også veldig ålright. Lenke til kommentar
barbar Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 For øyeblikket så holder jeg en knapp på ECS Green 732, men som nevnt tidligere virker den litt skummel med tanke på all støyen den lager. Hva gjelder støy, må jeg bare fortelle deg om min første bærbare. Det var en BEST 12'', meget pen å se til og på den tiden var den konkurerbar med andre bærbare med tanke på innmat. Men den hadde en vifte som bråkte noe inn i havet! Hvilket gjorde at jeg ikke kunne bruke den i skolesammenheng. Jeg kunne altså ikke ta den med på lesesalen, jeg kunne ikke ha den med på forelesninger og jeg kunne nesten ikke ha den med på møter i jobbsammenheng - hvertfall ikke uten at jeg ble flau over at den irriterende viften. En bærbar skal være bærbar, dvs. du skal kunne ta den med overalt. Den må være lett, liten og den må for guds skyld ikke bråke. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Bare for å friske opp litt: Er støynivå viktig må du for all del velge en bærbar med mobilprosessor. Mobile prosessorer kommer med speedstep, noe som gjør at prosessoren kan skrues ned noen hakk i hastighet når du ikke har bruk for all kapasiteten. Dette er veldig greit på lesesalen. Min 1GHZ blir slått ned til 500 når den går på batteri og kjører maks strømsparing. Ikke tegn til lyder fra annet enn tastaturet. Så hvis skolearbeid = lesesal, sats på en mobilprosessor selv om det koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå