Nordmoen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Trenger litt hjelp med å finne gode alternativer til vanlig bærbar pc. Laptopen skal brukes til vanlig bruk dvs. se på film, litt programmering og skrive oppgaver til skolen osv. Pc-en skal bruke Ubuntu/Linux så 2Gb mot 4Gb ram går i favør mot 2Gb(dette kan utvides senere og 2Gb er bra for ytelse ol.) Prisen skal være på under 7000 kr. Ikke mer! Uansett. Grafikk kort er ikke viktig i det hele tatt. Det jeg har sett litt på er Dell Inspiron med: Intel Core 2 Duo T5550 2Gb minne med muligheter for utvidelse til 4Gb(noe som er veldig praktisk, så helst alternativer med samme muligheten) 160Gb HDD 5400RPM(Skulle gjærne hatt 7200RPM, menmen. Trenger egentlig ikke mer plass enn 100Gb) Dell Wireless 1505 Wireless-N minikort(B/G holder egentlig lenge, men da må det være mulig å oppgradere) Viktig: 9-cells batteri 85 w/t Alt til 6,590.00 Kr Det jeg ser etter er alternativer som jeg kan se på, selvsagt trenger det ikke å være 100% likt, men så nært som mulig hadde vært fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå