Gå til innhold

Perfect Picture - Et feiende flott bilde

Anbefalte innlegg

Her er et biprodukt som åpenbarte meg på vei til min location for denne ukens utfordring. Om det blir noe fra meg i utfordringen ser litt usannsynlig ut nå, så de bildene får vente til en annen anledning. I steden serverer jeg noe helt annerledes her i BK. Annerledes i forhold til det jeg hadde skapt til utfordringen, men ikke annerledes til å være meg.

Exif er unødvendig, men jeg kan nevne at bildet er tatt med 28mm på iso 800. Jeg vurderte hvordan jeg ønsket korn-strukturen, og kom frem til at den opprinnelige støyen fra kamera passet helt perfekt.

Da var det opp til dere :hmm:

post-76334-1210543801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var tøft med så mye forskjellig "tekstur" på et sted. Virker som at alle platene har sin egen historie, og at det derfor også er mulig å hente mye fra bildet. De forskjellige nyansene av blå er også tøft, og ikke minst blåfargen til venstre som fanges opp igjen og bryter med det lysegule(eller hva fargen heter) og røde.

Et bilde som gir mye.

Lenke til kommentar

Takk for fine ord. Jeg føler at det er det fineste motivet jeg har kommet over på lang tid. Det viser at det er lurt å bevege seg litt ut fra det området man har valgt som location for noen bilder, hvis man har en magefølelse om at der en perle å finne. Dette blir mitt siste bidrag i denne omgang, men jeg kommer tilbake med mer en annen gang.

Noen andre som har noe å si om bildet? Både ros og ris er velkomment.

Lenke til kommentar
http://www.photosight.org/ownpage.php?dlim...iew=1&cat=0

Minner mye om ikhon's serie, tror du vil finne den inspirerende om du sjekker den ut :D

Fint bilde

Fant mye fint på den siden.

Autoxave: Kjekt å se at noen tør å skrive at de ikke helt liker bildet. Selv om jeg liker noe så betyr ikke det at det er bra for alle, og det er jeg glad for å lese.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Man kan lese hva som helst inn i det. Kanskje kan det representere livet som setter sine spor, med tidsepoker som blir blassere og ruster i kantene, mens andre er ferskere og tydeligere. Og hva med rødfargen og sparkelen som ser ut som rennende rødt? Er håpet lyseblått?

Lenke til kommentar

Eller så trenger man ikke å lese noe som helst inn i det annent enn at farger og former danner et motiv som i sum behager synssansen (ihvertfall min). For meg er det nok til at et bilde har livets rett. Dette kunne jeg hengt rett på veggen i dertil egnede omgivelser.

Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg på om PMn har ett veddemål gående med noen om at han kan legge ut "hva som helst" og bli kalt geni for det.;) Jeg ser ikke noen kunst i dette, og jeg tror at man må ha en god del kunnskap omkring fototeori for å se de kvalitetene kommentarene sier at det har.

Håper bare jeg ikke blir kjeppjagd for å være så blind at jeg ikke ser at det er ett mesterverk..

Lenke til kommentar
Noen ganger lurer jeg på om PMn har ett veddemål gående med noen om at han kan legge ut "hva som helst" og bli kalt geni for det.;) Jeg ser ikke noen kunst i dette, og jeg tror at man må ha en god del kunnskap omkring fototeori for å se de kvalitetene kommentarene sier at det har.

Håper bare jeg ikke blir kjeppjagd for å være så blind at jeg ikke ser at det er ett mesterverk..

He he he. Jo da, det kunne vært tilfelle, for så innful og utspekulert er jeg. Dessverre har jeg ikke kommet på noe slikt enda. Dette er nok bare et utslag av min estetikk, og egentlig er det mer kunst-teori og personlig smak som kreves for å like mine bilder. Kunst-teori er ikke nødvendig, i følge The Ramones som jeg siterer i tide og utide.

Jeg liker å abstrahere objekter som vi alle kommer over til stadighet, og se en indre estetikk i det andre kaller stygt, eller søppel, for den slags skyld. Man kan like det eller ikke, og jeg er veldig glad for at noen kommer ut med at de ikke liker mitt bildesyn. Alt annet ville vært unaturlig, i og med at jeg i dette tilfellet har skapt et abstrakt bilde, og strengt tatt ikke presenterer noe som de fleste vil kalle figurativt og forståelig.

Jeg takker alle som har tatt seg tid til å vurdere og kritisere mitt bilde :thumbup:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke noen kunst i dette, og jeg tror at man må ha en god del kunnskap omkring fototeori for å se de kvalitetene kommentarene sier at det har.

Det er ikke sikkert det er kunst i det. Bildet har et motiv og en del tekniske egenskaper som er forholdsvis enkle å sette ord på, den delen er grei. I tillegg kan bilder i ulik grad innby til tolkning, refleksjon og formidling av stemninger eller andre ting, men det er elementer som i stor grad avhenger av personen som ser bildet.

Det kan virke uforståelig at et hvitt lerret med en krusedull er verdt tusenvis av kroner, men dersom noen er villige til å betale den prisen er prisen riktig. Man har stadige debatter om ulike stilretninger, om fotografi er kunst i det hele tatt osv. Det er ingen fasit, det er ikke et mål at vi skal være enige om bildet, og det er helt greit at du ikke ser noen kunst i det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...