Gå til innhold

Live Linux- For windows 32-bit programmer

Anbefalte innlegg

Finnes det noen Live Linux distrubusjoner, evt. en jeg kan installere på samme partisjon som gjør at jeg kan kjøre Windows programmer som jeg ikke får kjørt på 64 bit windows. I all hovedsak SolidWorks og enkelte Autodesk programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Null stress med vmware og windows.. har selv brukt windows xp (vista) som host, og windows xp som gjeste-OS.

du kan f.eks bruke vmware server (som er gratis for alle) og tilkoble med vmware serverconsole, eller du kan sette opp remote desktop på den virtuelle windows maskinen.

Lenke til kommentar

Ok. Her er det jeg VIL gjøre, spørsmålet er hvordan. Litt steg for steg :p

Jeg har Autocad på datamaskinen. Får den ikke installert på Vista 64 bit. Kan jeg laste ned vmWare server, installere den I Vista 64 bit, boote opp Vista/Xp 32 bit i vmWare server og installere Autocad der?

EDIT: Andlinux.org kan kun installeres på windows 32 bit så det er ut vinduet..

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
Finnes det noen Live Linux distrubusjoner, evt. en jeg kan installere på samme partisjon som gjør at jeg kan kjøre Windows programmer som jeg ikke får kjørt på 64 bit windows. I all hovedsak SolidWorks og enkelte Autodesk programmer.

Kan ikke autoCad etc. ofte kjøres på Unix'er - som f.eks. Linux - native ?

Lenke til kommentar

Ikke i student programmet som jeg får den gjennom. Dessuten er det en permanent løsning jeg vil ha. Ikke kladding, har bla annet SolidWorks som også ikke fungere på 64 bit ;)

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...