Gå til innhold

Aldersgrense for å hente noe på postkontoret?

Anbefalte innlegg

Hei. Det har seg slik at jeg er alene hjemme nå, og det vil jeg være ut hele neste uke. Jeg har bestilt ett spill i posten, som jeg størst sannsynlig får innen onsdag uken som kommer. Derfor lurer jeg på:

Er det noen aldersgrense for å hente/betale for en pakke fra postkontoret?

Beklager om denne er feilpostet, fant ikke en bedre forumkategori ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm på postkontoret mitt så må jeg ha sendingsnummer, men det er nok for at pakke lageret er litt stort der :p

Var engang jeg kom med kun sendingsnummer og ikke noe hentelapp og dette var ikke en pakke med oppkrav så da måtte jeg fram med person nummer for å bevise at det var meg så de ikke ga pakka til feil person, har kun skjedd meg en gang

Lenke til kommentar

Det skal da gå greit.

Har gått til postkontoret og sagt det har kommet en pakke til meg, men har glemt både pakkesporingsnummer og hentelappen.

Sa bare navnet mitt, og duden fant pakka.

Null stress ;)

Men hvis noen greier å spore opp masse pakkesporingsnummre, så vil jo vedkommende greie å kunne hente mange mange pakker.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Måtte vise legg uansett når jeg henta pakker i butikk...

I alle fall navn til mottaker og/eller de 2 siste sifrene i sporingsnummeret.

Det har jeg klaget på i alle år. Man trenger bare sporingsnummer for å hente ut pakker. Det er ikke krav om legitimasjon, så i teorien så kunne folk lusket rundt i postkasser mens folk er på jobb og rasket med seg tonnevis av pakker. Surt å bestille PC deler for 20000 for så å finne ut at en eller annen jævel har hentet ut pakken for deg fordi de ikke krever legitimasjon...

Lenke til kommentar

Det har jeg klaget på i alle år. Man trenger bare sporingsnummer for å hente ut pakker. Det er ikke krav om legitimasjon, så i teorien så kunne folk lusket rundt i postkasser mens folk er på jobb og rasket med seg tonnevis av pakker. Surt å bestille PC deler for 20000 for så å finne ut at en eller annen jævel har hentet ut pakken for deg fordi de ikke krever legitimasjon...

Jeg har alltid vist legitamasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vist legitamasjon.

Det er åpenbart at det er store variasjoner på rutinene ved landets postkontorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...