Gå til innhold

Nok et bilde fra lyssettingskurs

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg igjen med et annet bilde fra lyssetingskurs hos fotopia.

Prøvd å roe ned litt på softingen av hud, men er veldig usikker på hudtonene, for varme?

Noen gode tips til "hvordan hudtonene skal se ut"?

Tar i mot alt av kommentarer med åpen armer, både positive og negative!

post-99509-1210540606_thumb.jpg

Endret av fredstian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok en gang: Hva er poenget med å få henne til å se ut som hun er laget av plastikk?

Hva er poenget med å kommentere slik på alle bilder med softa hud; we get it, du liker det ikke. Now, move on.

ellers er dette som noen sier undereksponert, og du må maske ut softingen fra håret. ser veldig rart ut med surface blur i håret.

Lenke til kommentar
Etter mitt syn er bildet undereksponert, derfor hudtonene virker litt feil. Men bortsett fra det var bildet ikke så verst, syns fargene var fine (men som nevnt undereksponerte).

Ja, kanskje det! Hm, kan se hvordan histogrammet ser ut når jeg kommer hjem fra jobb. Trodde faktisk at bildet skulle bli en del annerledes ettersom det var blått på bakgrunn og rød/oransje på hennes høyre side. Tenkte kanskje det ville lage litt rar hvitbalanse...

Nok en gang: Hva er poenget med å få henne til å se ut som hun er laget av plastikk?

Vel, jeg liker vel barbie da! :)

Jeg mener fremdeles at bildet ser bedre ut nå, enn før jeg softet. I usoftet utgave synes jeg det ser ut som det ligger for mye sminke i ansiktet hennes(uten at jeg egentlig har no særlig peiling på det...), derfor er det bedre å softe det til litt, muligens litt over the top fremdeles, men jeg liker det! :)

Hva er poenget med å kommentere slik på alle bilder med softa hud; we get it, du liker det ikke. Now, move on.

ellers er dette som noen sier undereksponert, og du må maske ut softingen fra håret. ser veldig rart ut med surface blur i håret.

Softingen i håret ja... Skal lære meg maske delen litt bedre, finne noen tutorials o.l. ettersom jeg igjen har brukt "jukse-metoden" med plugin. Har nå lånt meg en bok, "Skin" som det sto veldig godt forklart om både det ene og det andre! :)

Dropp nå kverruleringa... :)

Bildet funker det, hvordan har du lyssatt det?

(Er disse kursa gode)

Jo takk, det er lyssatt med en lampe på bakgrunn med blå gel nede på høyre side i bilde, en lampe oppe til venstre bak kamera med oransje gel og en beauty dish ganske rett over kamera rett på modellen.

Jeg har kun vært på dette lyssettingskurset til fotopia, men det var helt genialt! En god runde teori først, før vi ble delt inn i grupper på ca 10stk, en gruppe for de som har vært i studio før og en for de som var nye.

Jeg følte at jeg lærte vanvittig mye, kanskje fordi jeg ikke hadde vært i studio før, men pratet med flere som hadde vært i studio før og de mente at det så absolutt var verdt pengene!

Bare å henge dere på neste gang det er!

Lenke til kommentar

"Softingen i håret ja... Skal lære meg maske delen litt bedre, finne noen tutorials o.l. ettersom jeg igjen har brukt "jukse-metoden" med plugin. Har nå lånt meg en bok, "Skin" som det sto veldig godt forklart om både det ene og det andre! smile.gif"

Veldig glad i bøker og kurs, eller?

Er jo ikke noe magi, bruk det du har gjort nå, men bare legg på en layer mask å mal bort der du ikke vil softe.

Lenke til kommentar
Det var vel derfor jeg etterlyste hva poenget var med å få henne til å se ut som hun var laget av plastikk. ;)

Jeg liker ikke sånn plastikkhud selv, men f*en heller, skal vi ikke ha takhøyde her inne, da? Derfor holder jeg stort sett kjeft ang plastikkhud og kommenterer istedet andre aspekter ved bildet. Dersom jeg kommenterer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Kult, har ikke sett et "plastikkhudbilde" så undereksponert før. Hår+skygge fra hår lager noen forstyrrende linjer i ansiktet, synes jeg... Pen modell og bra uttrykk! Litt mye fokus på smykke, og litt forstyrrende med hud fra høyre skulder som har sneket seg med. Men det er pirk altså!:)

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...