Gå til innhold

Ungdomsbåt - 10 - 15.000,-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Den siste tiden har jeg og min yngre bror begynt å leke med tanken på å kjøpe båt. Vi har kommet om med noen kriterier:

 

- Helst gummibåt, som enkelt kan fraktes ned til vannet ( 5 minutter å gå ). Med enkel frakt mener jeg en opplåsbar båt, som man f.eks kan putte i en bag. Motoren tar vi i bagasjerommet på bilen.

 

- Må kunne dra f.eks vannski.

 

- Jeg, den 17 år gamle, og eldste av oss, er litt for glad i ostepopp, så jeg er ganske stor. Vil gjerne at båten ikke skal "drukne". :!:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke om punktet ovenfor er relevant. :blush:

 

- Kan ikke koste mer en 15.000, helst 10.000.

 

Når det gjelder erfaring er den på 0%, noe som kanskje fremstår på kriteriene våre.

 

Årsmodell spiller ingen trille, så lenge den ikke ser så altfor slitt ut. Motoren må være inntakt.

 

Noen som har noen tips til båttype, motortype o.l ?

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du skal ha en båt som du vil frakte uten kjøretøy\henger og som kan dra vannski tror jeg du har et problem. Kanskje det er noe der ute, men da tviler jeg på at det koster 10-15k.

 

Viss du ''som du sier'' er stor så bør du minst ha 30-40 hk for vannski, og det vil bli tungvindt å ta av og på en slik motor. Ihvertfall en 40hk.

Nå du først kommer opp imot 40hk vil jeg anbefale styresnekke eller ratt og skikkelig gass for å si det enkelt.

 

Jeg vil tro det er mulig å finne en glassfiber båt med grei motor for en slik pris, er du villig til å kjøpe en båt som trenger vedlikehold?

En 30-40 hk koster alt ifra 4k men kjøper du en motor i den prisklassen så er det gammelt eller så må det som regel fikses. Jeg var heldig og fant en yamaha 40hk som vår i topp stand for 10k. Men du må nok opp i den prisklassen for å få noe som er i grei stand, men da blir det ikke mye penger til båt. :p

 

Eneste kuppet jeg har sett var en 14foter med 60hk for 15k. Men den er solgt, jeg ringte nemmelig selv. =P

 

Men er du villig til å kjøpe en båt\motor som trenger vedlikehold\reperasjon?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...