Joachimv Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 jeg har en e6600 som er ca 1 1/2 år som jeg tenkte jeg skulle bytte ut, selv om enkelte kansje mener det er et dårlig valg siden E6600 er en ganske god CPU. Jeg har et nForce 680i som etter det jeg vet ikke støtter 45nm, kun 65nm(?), så det begrenser jo utvalget en del. Så har jeg samt 8GB (4x2GB) OCZ XTC nVidia SLI -greier PC6400 (har kun 4GB nuh, men 4GB kommer på mandag ) Som dere ser i signaturen min kjører (eller kjørte..) på 1500MHz FSB CA stabilt, men har nå kjørt ned til 1450 FSB siden jeg får blåskjerm når jeg arbeider med RAW i Photoshop spesielt :S (kjører på 1,53v mener jeg på,så da klokker jeg den heller ned for å se hvordan det går) -det er også litt det at jeg vil ha ny CPU, en med litt mer power out of the box og kanskje en quadcore. Leker meg også litt med VMWare med tre-fire maskiner. Har evt også tenkt på å gå over til nForce 780i pga 45nm.. men ser ikke helt poenget med det enda egentlig.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Skal du bytte ut e6600, så for du f*** meg sende den til meg! Nei, behold den! Hvis du synes frekvensen er for liten så for du heller overklokke! Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) har sett litt på en e8400 eller e3110, men støtter 680i de? har siste bios (p32) fra evga å e3110/e8400 er vell wolfdale's? dog, det er vell ikke quadcore.. Bios Version : P32 BIOS Date : 1/21/2008 Bios File : NF68_P32.bin (FTP / HTTP) Notes : The following was updated in release P32: Updated Wolfdale CPU microcode Also includes these updates from bios P20, P21, P23, P24, P25, P26, P27, P28, P29, P30 and P31: Improved Core 2 Quad 1333 stability and overclocking Improved Core 2 Duo 1333 overclocking Resolves issues with G0 stepping CPU's detecting odd multipliers Improved overclocking for Kentsfield 1333 FSB CPUs Additional 1333 FSB Support for future CPUs Fixes intermittent S3 Resume bug Improve S3 resume functionality USB flash key functionality improvements Overclocking and memory improvements WHQL-related HPET fixes Quad-Core OC Improvements Additional support for 1333MHz CPU's Wireless PCI card fixes Vreg fan header default set to on Memory performance improvements Vista WHQL Certified USB Floppy improvements for RAID installs Correct CPU temp and voltage system monitor displays in BIOS Correct default CPU multiplier setting Fix "Code 50" hang received under certain VGA configurations Fix for SATA disk drives Improvements to memory stability and overclockability Disabled spread spectrum tables for improved overclockability Improve POST screen CPU speed reporting Improves X-Fi and internal audio functionality WHQL Certified BIOS Improvements to overclocking Enhancements for Quad-Core CPUs Adds ability to enable splash screen INSTRUCTIONS: BIOS updating can be accomplished VIA one of the two below methods. FLOPPY (Floppy Disk and Disk Drive Required) Download the following executable: NF68_P32.exe Insert blank floppy disk into drive and run executable Restart machine, and set floppy as the primary boot device Press "Y" to program BIOS After flash, power off PC completely, on reboot load defaults in BIOS CD Method (Blank CD and CD Rewritable Drive Required) Download the following .iso file: NF68_P32.iso Use a CD Burning software to burn the .iso image onto a blank CD (Nero, Alochol 120%, etc) Restart machine, and set the CD Drive as the primary boot device The BIOS flash process will begin, Press “Y” to program BIOS After flash remove the CD, power off PC Completely Turn on the PC and load defaults in BIOS Windows Installation - Alternate installation method Before updating your BIOS, please load BIOS defaults by hitting the delete key during POST and select: “Load Defaults.” Now select “Save & Exit Setup.” After that has been completed please follow these instructions: Download the following files: NVIDIA Update Center and NF68_P32.bin Install the latest NVIDIA Update Center and run the program. (Use ONLY the above version, DO NOT use any previous version of NVIDIA Update Center.) Once Update Center opens, Check the box “Clear CMOS” and then hit apply at the bottom right hand corner Now select browse and locate NF68_P32.bin Select load bios After update center finishes, completely shutdown your system Once the system is off, unplug your PSU and press the power button on the front of your case. (This will discharge the Motherboard.) Wait 30-60 seconds to turn on or plug in your PSU and start up your system Press "Delete" to once again enter the BIOS, and load defaults. Save and exit; your system BIOS is now updated. Endret 18. mai 2008 av viiite Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Eg har også en god "gammel" E6600 klokka til 3,2 GHz. Har faktisk lurt på å bytte den ut med en E8400, men fant ut at økninga i ytelse ikkje var verdt pengane... Eg kjem til å beholde den i vertfall noken månedar til, må nesten komme noke med litt meir revolusjonerande ytelses økning. Å bytte skjermkort får skal holde til dei nyaste spel, for E6600 er faktisk en meget god CPU. Så det blir igrunn HK, og støtte for 45 mm det står på for min del. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Den eneste grunnen jeg hadde byttet ut E6600'en med den hardwaren du har, er hvis jeg hadde hatt behov for en quad-core. Jeg solgte nettopp min E6600 sammen med EVGA 680i SLI og 2 stk 8800GT til fordel for utstyret i signaturen min. Egentlig bare tull, da ytelsesforskjellen er minimal. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 hm. vurderer også 1stk 8800gt til da.. men holder for tida på å oppgradere hjemmekinoen istedenfor.. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg byttet nettop fra E6600 til Q6600. Egentlig var det en litt unedvendig oppgradering, men jeg syns det er gøy med forandring i hardwaren. Ytelsesøkningen er nok ikke det store, men Q6600 var såpass billig at jeg "måtte" bare ha det Fikk solgt E6600, så det ble jo ikke så dyrt for en Q6600 da... Skal også satse litt mer på overklokking og kjøpe en ny kjøler snart. Jeg holdt meg bare med stock kjøler på E6600... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå