Gå til innhold

Ny PC som er bedre enn min gamle - Ca. prisanslag?


Anbefalte innlegg

Jeg som er så glad i spill, ser nå mange spill gå fra meg. Gothic 3, Assasin's Creed, Oblivion, Bioshock etc. PC-en min holder ikke mål lenger for en god spillopplevelse, og jeg vil derfor ta for meg et nytt kjøp. Per dags dato sitter jeg på dette:

 

Intel Pentium 4 3,06 GhZ

250GB HDD

1 GB DDR RAM

ATI Radeon 9800 PRO 128 mb skjermkort

 

Skal jeg kjøpe en PC som er klart sterkere enn denne, og som ikke har problemer med spill, må jeg ut med mange tusen da? Kunne noen behjelpelige her satt sammen en PC for meg som vil holde for en del spill fremover?

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskina skal hovedsakelig brukes til spilling?

 

Forslag:

Intel Core 2 Quad Q9450

GeForce 9800 GTX

Intel X48 Hovedkort

4GB DDR2 PC8500 RAM

550W strømforsyning

 

Dette kommer på ca 9000,-.

 

Men hvis du ikke har all eyecandyen på, kan du bruke en del mindre penger.

 

Så bra ut, men 9000 var litt i det meste laget. Skjønner det blir litt konflikter med lavt budsjett kontra spill-PC, men finnes det noe billigere?

 

Eyecandy er for meg et fett.. Den show-off tiden er over for meg nå ;) Hehe var moro den gang det varte da.

 

 

 

7600 er helt klart mer levelig ja :)

Lenke til kommentar

Forslag til endringer "Spilleren":

 

Bytt hovedkort til et Intel P35 kort Gigabyte GA-EP35-DS3

 

Dropp lydkortet

 

Velg et 4GB sett minne som Crucial DDR2 BallistiX TRACER RED PC6400 4096MB eller Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance. Et "vanlig" PC6400 sett burde også holde, særlig om du ikke har de helt store planene om overklokking.

 

Bytte skjermkortet i enten et Club3D GeForce 8800 GT 512 MB for å spare noen kroner, eller ta steget til et 9800 GTX Gainward GeForce 9800 GTX 512 MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...