mtpower Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Go' dagen Jeg kjører da en orginal mt5(1997 mod), som går i ca.55 på flaten. En heldig dag, så går den i 60 på flata. hjelper noe av dette?(farten/aks) * Det plomber(elr blomber) i begge luftfilterslangene. Hvis jeg bytter ut de, blir det nå bedre respons da? * jeg har tatt ut lyd-demperen i påtta, men det gjør ikke noe forskjell.. men har hørt hvis man kutter noe av endepotta på mt5'en, så kan den gå i 65-70! er det sant? isåfall, så skal jeg teste da.. * rense påtta, eventuel et trim-svanehals.. * Det er sånn kniste lyder av mopedn av og til, så skal skifte tennplugg snart. Kan det øke eff. litt? * "bårre" hull i luftfilterboksen(?) virker det? er det noen som kan si meg hvordan vi gjør det da? * setter på carbon REEDVENTIL.. det hjelper vel på aksen, og gassresponsen? * kanskje porte sylindern? men det kan ikke jeg!!:S går det an å bytte insug(uten trimsylinder, forgasser osv..), og gjøre til at det gjør litt effekt.. er det nå annet jeg kan gjøre for at den skal gå litt fortere?(uten nå alvorlig trim) VÆRT BRA OM NOEN KUNNE SVART PÅ ALLE DISSE SPØRSMÅLENE SIKKERT FLERE SOM LURER PÅ DETTE.. Kanskje jeg kjøper meg trimsylinder av et slag osv.., hvis ikke jeg gjør det som stor ovenfor(og hvis det gir eff.) men purken finner ut det med en gang(n)eller? Endret 11. mai 2008 av mtpower Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Må bare spørre Heter du Erik? Edit: Finner masse masse masse om MT5 på Mopedportalen.com f.eks. http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?showtopic=55560 Endret 11. mai 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) jupp, Olav.. e nok Erik ja.. du har vel svart på noe av dette fra før,men..men.. btw, får ikke til å registrere meg på mopedportalen..får ikke mld om bekr.. men noen som kan svare på spm'ene mine? Endret 12. mai 2008 av mtpower Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) 1. Ja, luftfilterslangene er ganske små, dvs. plomberte, får tak i nye uplomberte på mc-deler.no De er ofte utsolgt, men har hørt at det går an å bruke radiatorslanger 2. 2-taktere trenger motstand for å gå bra(da jeg mista potta mi, klarte jeg 30 på sletta, da var det bare 10cm eksosrør fra sylinder'n) så TROR ikke det vil øke noe på effekten ved å kappe av lyddemper'n... 3. Hvis potta di er tett, hjelper det å rense potta ja, men det er ikke noe mere effekt i trimsvane, det er bare tynnere metall og dermed bråker den bare mere. 4. Skifting av plugg øker ikke effekten, bare hvis den gamle pluggen er total-klikka Men det er tvilsomt hvis mopeden din allerede går i 55 5. Motor'n får jo da mere luft, men du kjenner knapt effekten, med mindre du har trim, da økes effekten. Ikke noe vits å ødelegge orginaldelene spør du meg 6. Med trimreed får du mere gassrespons og litt bedre aks, du kan også kjøre på mer variert turtall, dvs. at du slipper å gire så veldig masse. Drar litt bedre i oppoverbakker også. 7. Porting hjelper mye ja Men siden du ikke kan porting, prøv å rens eksosporten, kanskje poler den også. Da trenger du dremel. 8. Det går an å bruke større innsug på org. gasser, men lite effektøkning.. Alt i alt.. hvis du gjør alt dette, utenom 2, trur jeg at du får 70-75 på sletta kanskje? Rensing av eksosporten hjelper kanskje mest av alle disse tingene Endret 12. mai 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 tøft (: skal prøv å gjøre dette, før jeg kjøper meg trim i sommer Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) med å rense påtta, altså svanen OG endepåtta? *må bare spørre* Endret 12. mai 2008 av mtpower Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hovedsakelig svanen, men hell litt diesel i lydpotta også, rist godt, la det ligge en stund, hell det ut Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg kjøpte en Honda MT5 99' for ikke så lenge siden. Den er helt original og jeg vil gjerne trimme den slik at den drar godt i oppoverbakker (det er en del bakker der jeg bor). Syllinderern jeg har i tankene er SYLINDERKIT MB/MT 45.0mm Cycle Express på mc-deler.no Etter å ha lest guiden som ble linket til tidligere står det også at denne skal ha godt bunndrag noe jeg setter mer pris på enn toppfart. Trenger ikke ha den så mye kjappere enn 70-80km/t bare den drar godt Så? Er det bare å kjøpe den syllinderen og bli glad? eller burde jeg ta med en dyse i tillegg? og hvis tilfelle, hva størrelse? edit> er dreving også et dilemma? eller funker original dreving greit med nye syllinder? Endret 5. juni 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå