Gå til innhold

Geforce 8800GT vs Geforce 9600GT - Hvem støyer minst?

Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er enkelt stilt, men vet ikke om det er lett å svare generelt på.

Vet at 8800GT har en anelse bedre ytelse enn 9600GT kortene, men hvordan slår dette ut i lydnivå ved bruk? Har lyst på et kort som yter greit, men som samtidig ikke bråker som et kjernekraftverk. (Det gjorde mitt gamle 6800GS)

Noen som vet noe om dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpe den billigste modellen du finner med passiv kjøler?

Vil ha en med ordentlig kjøler, bare lurte på om den ene bråker noe mer enn den andre... hørt flere klage på at 8800GT bråker endel..

Lenke til kommentar

jeg har også hørt diverse klager på referansekjøleren til 8800GT. evga har jo et med en annen kjøler da, og de nye utgavene av 8800GT fra Asus har jo også annen kjøler.. ps.no har et fra XpertVision, den har en annen kjøler også, så det er mange utgaver av 8800GT å velge blant med bedre kjølere.

referansekjøleren til 9600GT har jeg ikke hørt noe særlig om faktisk, men den ser mistenkelig lik ut til 8800GT-kjøleren, og 9600GT har jeg ikke sett så mange utav med annet enn referansekjøleren..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil tro at 9600 støyer litt mindre enn 8800GT. Har selv hatt 8800 kortet med referansekjøleren og det lager masse lyd. Hvis viften stilles på verdier over 60% så hører man det rimelig bra gjennom kabinettet! 9600 er jo nyere og bruker litt mindre strøm hvis jeg ikke husker helt feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...