Navido Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Heisann Jeg sliter litt med å finne ut av hvordan dette må være. Har en funksjon som henter filnavnet på siden min og legger denne i en variabel. <? function filNavn() { $currentFile = $_SERVER["SCRIPT_NAME"]; $parts = Explode('/', $currentFile); $currentFile = $parts[count($parts) - 1]; if ($currentFile=="info.php") { return "<a href='info.php?action=remove_item&id=echo $row['itemId'];'>Fjern</a>"; } } ?> Denne kaller jeg opp ved å gjøre: <?php echo filNavn(); ?> Jeg får feilen: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING Hva er galt i return setningen min? Er en syntaks feil rett etter "$row['itemId'];" (kanskje semikolon)? Håper på svar Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Prøv og fjern semikolone her $row['itemId'];'> sånn at det blir $row['itemId']'> kanskje det funker da? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 return '<a href="info.php?action=remove_item&id='.$row['itemId'].'">Fjern</a>'; Lenke til kommentar
Navido Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Prøv og fjern semikolone her $row['itemId'];'> sånn at det blir $row['itemId']'> kanskje det funker da? Heisann takk for forsøket, men det hjalp lite.. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 return '<a href="info.php?action=remove_item&id='.$row['itemId'].'">Fjern</a>'; Tusen takk. Dette hjalp Lenke til kommentar
Navido Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) return '<a href="info.php?action=remove_item&id='.$row['itemId'].'">Fjern</a>'; Tusen takk. Dette hjalp Jeg glemte noe, det som er greia er at variabelen $row['itemId] er ikke satt som global. Så derfor må jeg vel sette den som global øverst i filen. Men nå peker ikke $row['itemId] til noe return '<a href="info.php?action=remove_item&id='.$row['itemId'].'">Fjern</a>'; er det echo jeg på ha foran $row[itemId'] ? isåfall..hvordan blir den satt inn iforhold til syntaksen? (hva blir return nå?) Endret 11. mai 2008 av Navido Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 $row må du nesten sette som parameter til funksjonen. På den måten er du sikker på at filNavn() hele tiden opererer med rett data. Og return er simpelt nok det funksjonen skal returnere. function test( $text ) { $text = strrev( $text ); return $text; } echo test( 'agnes rer regninger' ); $var = test( 'supertest' ); echo $var; Lenke til kommentar
Navido Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 $row må du nesten sette som parameter til funksjonen. På den måten er du sikker på at filNavn() hele tiden opererer med rett data.Og return er simpelt nok det funksjonen skal returnere. function test( $text ) { $text = strrev( $text ); return $text; } echo test( 'agnes rer regninger' ); $var = test( 'supertest' ); echo $var; Ja..korrekt korrekt. Fant det ut til slutt. Takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå