~Alex~ Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Hei nå har tiden kommet for å gå over til et HD videokamera, har lenge hatt to analoge kameraer som har fungert utmerket til hverdagsbruk gjennom mange år og jeg leter nå etter arvtagere. I utgangspunktet er dette kriteriene mine: *Lite / praktisk å ha med seg (veldig greit hvis det finnes gode pocketcams så man slipper bæreveske) *Robust / vil ikke ha et kamera jeg kommer til å være redd for å bruke *Grei lyd og bilde kvalitet *Praktisk lagringsmedia (Bruker adobe premiere til å redigere film) *Pris under 10k *Trenger ikke mer enn 720p *Vil gjerne ha det til slutten av Juni (så import bør gå) Har til nå sett en del på forskjellige modeller, men ikke klart å finne noe som virker ideelt nok. Mulig jeg er for sær og at det jeg leter ikke finnes, men hadde satt pris på tips fra noen som følger mer med Kanskje det kommer noe spennende før sommerferien? Takk for all hjelp! Mvh Alexander edit: Når jeg tenker meg om kan jeg ikke å husket å ha mistet videokameraene mine noe særlig gjennom årene jeg har brukt de, men har kameravesken har vel blitt slengt en del rundt og har vel falt mens jeg har filmet på skateboard. Så trenger ikke et kamera som tåler slegge, men det bør overleve et fall. Endret 11. mai 2008 av ~Alex~ Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg kan nå om ikke annet fortelle deg hvilket kamera du burde holde deg unna, nemlig det lille Oregon kameraet. Det selges også i norske nettbuttikker. Det er billig, men så er også opptakskvaliteten deretter. Lydkvaliteten er så dårlig at mikrofonen like gjerne kunne vært utelatt. Endret 14. mai 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 et kamera du bør ha på sjekklisten er canon hf10/hf100 (samme kamera men førstnevnte har 16gb innebygd flash i prisen og er sort) det burde være rett prisklasse, og greit oppfylle kriteriene dine. har fått særdeles god omtale i test hos camcorderinfo.com koster fra 7000 og opp https://prisguiden.no/product.php?productId=88744 Lenke til kommentar
Eystein007 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Er selv ute etter et Videokamera til å lage skifilmer. Da kommer man gjerne borti elementer som kan være ugunstig for elektronikk. Tryne gjør man også nedover fjellsiden, da er det kjedelig med et ødelagt kamera. Ser at Canon HV30 får mye skryt. Men er usikker på om de tåler en trøkk. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg tror verken harddisk- eller MiniDV-baserte kameraer har godt av for mye risting. Blir en harddisk utsatt for støt mens den spinner kan lesehodet tryne i disken og skade den permanent. Lesehode og bånd tåler kanskje mer, men det er jo bevegelige deler her og. HF10/HF100 er flashbaserte kameraer uten bevegelige lagringsmedier. Om disse tåler mye støt vet jeg ikke. De har jo fortsatt bevegelige deler som zoom, optisk bildestatbilisator og lukkermotor. Det beste er kanskje å satse på kameraer som er bygd for å tåle juling? Lenke til kommentar
Eystein007 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Forløbig er HF 10 som er mitt beste alterantiv.. Skal vel kunne få en del fine filmopplevelser med den. Så lenge det gjelder risting, slag, temperatursvingninger og fukt. Så er vel ALLE elektroniske duppeditter i fare. Så det blir helt klart en kalkulert rissiko å ta med seg et kamera av den komersielle type på ski/fjell tur. Men det er nå også derfor jeg vil innvistere i videokamera. Slok at jeg kan lage ski-filmer;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå