Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lemus til besvær :S

VikinGz

Anbefalte innlegg

Er i tider veldig plaget av Lemus (altså fascikulasjoner)

Sliter speiselt med slik i venstre lårmuskel og venstre biseps...

Når jeg først får det har jeg det en hel dag så å si... og det er særdeles plagsomt til tider...

Nå har jeg sittet å fustrert meg over den pulseringen i muskelen i låret siden klokken 8 i dag tidlig :S

Noen som vet noe måte å få det til å roe seg på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har leamus vær eneste dag, litt over alt, flere ganger om dagen!

Blir du for opphengt i at du har det, kommer det seriøst til å plage deg! Jeg tror det er psykisk, fordi jeg har hatt det sånn i over et halvt år! Spessielt låret, men det hender det hjelper å slå skikkelig hardt. Bare slå ordntlig, da gir det seg, går til et annet sted f. eks. som ikke er så plagsomt. Pussige er, hvis jeg ser på det stedet jeg har leamus, slutter det med engang! Jeg har på en måte aldri sett det! Kunn... følt det! Oi! Jeg innser faktisk det nå, som jeg skriver dette! Flytter jeg øya for å se på det, så ser jeg liksom ingenting, og det hender jeg ikke kjenner det heller da. Selv om det kan kjennes ut som hele låret rister!

Natta!

Lenke til kommentar
Prøv det som jeg bruker å gjøre: Slå som en gal mens leamusen herjer :)

hjelper ikke :S

har det ennda.. hatt det siden 8 i mårrest :S

når jeg ser på lårre ser jeg at det herjer :p lårre dirrer særdeles raskt av og til, ellers ser jeg det dunker sånn av og til...

holder på å bli sprø :cry:

har hatt det en del, spesielt etter jeg begynte å trene hardt :S

Lenke til kommentar
Prøv det som jeg bruker å gjøre: Slå som en gal mens leamusen herjer :)

hjelper ikke :S

har det ennda.. hatt det siden 8 i mårrest :S

når jeg ser på lårre ser jeg at det herjer :p lårre dirrer særdeles raskt av og til, ellers ser jeg det dunker sånn av og til...

holder på å bli sprø :cry:

har hatt det en del, spesielt etter jeg begynte å trene hardt :S

strekker du ut etter trening?

Lenke til kommentar
strekker du ut etter trening?

Tøying etter trening er en omdiskutert greie og bør iallfall gjøres lett (sliten muskulatur). Tøying før trening er vel så viktig for å unngå skader. Se på dyreverdenen, de handler etter instinkter og strekker seg etter å ha vært i ro.

VikinGz: Prøv grønn te med fks eple og kanel (trekkes 2-3 min.), det er det beste milde muskelberoligende jeg har prøvd. Er det svært plagsomt kan du spe på med vitaminene B og E og kanskje kalsium/magnesium (spør på helsekosten).

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Gjest Guest_raring_*

Noe som har hjulpet for meg, er at jeg har presset hardt på det område hvor du har leamus. Presser den muskelen som vibrerer langt inn "i kroppen" slik at jeg kjenner at det begynner å stoppe. Noen ganger begynner muskelen å vibrerer med en gang jeg fjerner hånda, men det stopper etterhvert. Ganske morsomt og litt deilig :) Ta kverken på leamus, mos muskelen :D Selv om det gjør litt vondt, så er det verdt følelsen av at leamusen gradvis forsvinner

Lenke til kommentar

Prøv å stramme muskelen i flere sekunder selv, slapp av, gjenta... det hjelper mange ganger når man "overstyrer" de feil-signalene muskelen får. Og så er det jo sånn at mange er plaget mer av lemus i enkelte perioder. Hadde noe lignende for en stund siden, der det hver dag dirret i enkelte muskler, men det gikk over av seg selv.

Lenke til kommentar

Har hørt at det kan hjelpe å ta mineral/vitamintilskudd fordi leamus muligens kommer av svakheter i nervesystemet som trenger bla. kalsium for å fungere ordentlig (mye usikkerhet i forskningen). Jeg har i alle fall merket kraftig leamus etter ei fyllekule, og har en teori om at det kommer av at jeg har vasket ut en del mineraler som er viktige for kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...