Gå til innhold

Styring av vifte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en HP Pavilion dv9000 og jeg syns den blir i overkant varm. Jeg er ikke akkurat noen dataekspert, så jeg trenger hjelp! Jeg har prøvd å laste ned speedfan, men pc-en er tydeligvis ikke støttet, for den viste ingenting der hvor jeg skulle justere viftehastigheten. Jeg leste noe om at jeg trenger en ACPI-fil for støtte av maskinen, så jeg lastet den ned, men jeg veit ikke hva jeg skal gjøre med den. Hva mer må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ingenting du kan gjøre med det utenom å fjerne evt. støv fra viftene, med mindre du vil ødelegge garanti/reklamasjonsrett. Men hvis du vil kan du sikkert skru den opp og skifte viftene med noen bedre, men det er nok lite lurt. Støv kan du fjerne med kompressor, trykkluft på boks etc.

EDIT: Hva mener du med "i overkant varm"? PCene testes for at de ikke skal bli for varme, så hvis det ikke er mye støv i den, burde det ikke være noe problem.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

EDIT: Hva mener du med "i overkant varm"? PCene testes for at de ikke skal bli for varme, så hvis det ikke er mye støv i den, burde det ikke være noe problem.

Såpass varm at den har tatt kvelden en gang allerede

Endret av ben_solh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...