Agrostar Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Analoge nettet blir skrudd av i Sogn som i resten av norge. Derfor må me gå over til parabol og det er eigentleg ikkje noko problem. Men me er usikre når det kjem til kva selskap me skal velje. Einaste me er komme fram til er kva me vil sjå... -Me skal ha animal planet og discovery channel -Kunne tenkt meg ein kanal som viste noko traktorpulling av å til. Er eurosport kanalen da? -Gjerne og nokon kanalar som viste filmar utan at ein trong å betale Har ikkje hatt parabol før så hvis du har råd til kva me burde gjere, skaffe oss eller anna så tek eg gjerne imot det. Edit: Kom på at eg vil ha rally av å til og, men det har vel eurosport? Endret 13. mai 2008 av Stressis Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Analoge nettet blir skrudd av i Sogn som i resten av norge. Derfor må me gå over til parabol og det er eigentleg ikkje noko problem. Men me er usikre når det kjem til kva selskap me skal velje. Einaste me er komme fram til er kva me vil sjå...-Me skal ha animal planet og discovery channel -Kunne tenkt meg ein kanal som viste noko traktorpulling av å til. Er eurosport kanalen da? -Gjerne og nokon kanalar som viste filmar utan at ein trong å betale Har ikkje hatt parabol før så hvis du har råd til kva me burde gjere, skaffe oss eller anna så tek eg gjerne imot det. Det er bare Canal Digitals familiepakke som kan gi deg kanalene du nevner. Er ikke helt sikker på om det er traktorpulling på Eurosport. I Canal Digitals familepakke finnes f..eks. TV2 Filmkanalen, Silver ,Showtime og TCM som alle viser filmer. Canal+ sine filmkanaler er nok bedre(nyere filmer) men koster ekstra. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Analoge nettet blir skrudd av i Sogn som i resten av norge. Derfor må me gå over til parabol og det er eigentleg ikkje noko problem. Reklamen til parabolselskapene kan gi inntrykk av det du sier der. Og det ser jeg på som et problem. Og en god grunn til å ikke velge noen av dem. Det er ytterst få som må gå over til parabol. Dersom dere får inn mer enn NRK1 i analogt bakkenett, er sannsynligvis også digitalt bakkenett et alternativ der dere bor. Da trenger dere ikke parabol men kun UHF-antenne, og ikke noe kundeforhold til Canal Digital eller Viasat, men kan velge å bli kunde av RiksTV om dere ønsker mer enn NRK1/2/3/super + lokalTV og åpen kanal. Sjekk http://www.ntv.no/ for dekningskart og mer saklig informasjon enn desinformasjonen Viasat gir i sine TV-reklamer. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Blir jo nesten fristet til å kjøpe en pakke når verken TV2 eller TVNorge er med i gratis tilbudet. Høres veldig rart ut at det her blir tillatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Analoge nettet blir skrudd av i Sogn som i resten av norge. Derfor må me gå over til parabol og det er eigentleg ikkje noko problem. Reklamen til parabolselskapene kan gi inntrykk av det du sier der. Og det ser jeg på som et problem. Og en god grunn til å ikke velge noen av dem. Det er ytterst få som må gå over til parabol. Dersom dere får inn mer enn NRK1 i analogt bakkenett, er sannsynligvis også digitalt bakkenett et alternativ der dere bor. Da trenger dere ikke parabol men kun UHF-antenne, og ikke noe kundeforhold til Canal Digital eller Viasat, men kan velge å bli kunde av RiksTV om dere ønsker mer enn NRK1/2/3/super + lokalTV og åpen kanal. Då får han riktignok 0 av 3 kriterier som var satt i førstepost. Animal Planet, Discovery, Eurosport og filmkanaler. RiksTV sin pakke har Animal Planet, Discovery og TV Filmkanalen (som etter min meining sender 99% dritt). Det er derimot dyrare med Canal Digital. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Analoge nettet blir skrudd av i Sogn som i resten av norge. Derfor må me gå over til parabol og det er eigentleg ikkje noko problem. Reklamen til parabolselskapene kan gi inntrykk av det du sier der. Og det ser jeg på som et problem. Og en god grunn til å ikke velge noen av dem. ... Då får han riktignok 0 av 3 kriterier som var satt i førstepost. Animal Planet, Discovery, Eurosport og filmkanaler. Det stemmer. Men det aller første premisset var galt. Svært få MÅ ha parabol fordi det analoge nettet stenges. Derfor er det på sin plass å opplyse om andre alternativer, slik at ingen pga. en misforståelse og villedende reklame går inn i en husmannskontrakt med et parabolselskap. Dersom han ønsker å skaffe seg parabol for å se traktorpulling, og mener at stengninga av det analoge nettet er et passende tidspunkt for å bytte ut vanlig antenne med tallerken, bindingstid, faste månedsutgifter og krypterte kanaler i pakker der man er interessert i de færreste, så er det en ærlig sak. Man kan også finne traktorpulling på Youtube. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Er nok rett det at ein ikkje MÅ over til parabol, men eg ser det som einaste alternativ her. Her skal me ikkje ha noko risktv. Når ein tenker på prisen delt på kanalar så vil vel parabol gje meir enn risktv. No tek me inn NRK1 og TV2 med vanleg antenne, men når begge to sender fotball, ski, hopp, handball eller anna, da ønskjer ein at ein hadde parabol... Så ja, me skal ha parabol. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Slek eg følar det har det kun vore eit innlegg på kva PARABOLselskap me skal velje. Er det ingen fleire som har meiningar? Alle er einige i at Canal Digital Familiepakke er løysningen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Det er jo utgangspunktet 3 leverandører her som kan levere det du skal ha. Get, Canal Digital og RiksTV. Er vant med get og du får alt det du spør om i første post bortsett fra animal planet men du får national geografics som kan være omtrent like bra. På hjemmesiden kan du også velge spesielle kanaler du kan få itillegg til den vanlige pakken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Get leverer ikke i sogn blåbær. Kun i større byer der de inngår avtaler med borettslag osv . Nei, konklusjonen her er canal digital, med en eller annen pakke som dere mener passer best. Endret 15. mai 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå