Gå til innhold

hvor mye tjener ein dataingeinør?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det kommer helt an på stilling og hvor mange % man jobber. Men for å ungå å svare på spørmålet ditt: Hvor mye en tjener, er i det lange løp uinteressant, da det er trivselsfaktoren som spiller en rolle.

Lenke til kommentar

Hvor mye man tjener er i aller høyeste grad interessant, da de aller fleste av oss har diverse lån og regninger som skal betales. Man kan ikke velge en jobb der lønna er for lav til å dekke alle utgiftene man har, dermed er lønn en viktig faktor.

Hva man som dataingeniør tjener vil dog være avhengig av ansiennitet, arbeidsoppgaver, privat eller offentlig, dyktighet og hvor i landet man er. Jeg tipper NITO har oversikter over slikt, jeg vet Tekna har det.

Lenke til kommentar

Dette regner jeg med trådstarter skjønner er ganske umulig å svare på. Avhenger av så mye, type jobb, antall år erfaring, bransje, arbeidstid etc.

Som nyutdannet 3-årig ingeniør begynner man ofte på ca. 350K. De fleste kommer nok opp i 500K på et eller annet tidspunkt, mens noen tjener mye mer. Mer presist enn det er det vel vanskelig å svare.

Lenke til kommentar
Dette regner jeg med trådstarter skjønner er ganske umulig å svare på. Avhenger av så mye, type jobb, antall år erfaring, bransje, arbeidstid etc.

Som nyutdannet 3-årig ingeniør begynner man ofte på ca. 350K. De fleste kommer nok opp i 500K på et eller annet tidspunkt, mens noen tjener mye mer. Mer presist enn det er det vel vanskelig å svare.

ok.skjønner men ca 500 tusen???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvor mye man tjener er i aller høyeste grad interessant, da de aller fleste av oss har diverse lån og regninger som skal betales. Man kan ikke velge en jobb der lønna er for lav til å dekke alle utgiftene man har, dermed er lønn en viktig faktor.

Det jeg ville frem til er at det ikke er særlig lurt å velge en jobb man ikke liker, kun pga. av lønna. :)

Lenke til kommentar
Det jeg ville frem til er at det ikke er særlig lurt å velge en jobb man ikke liker, kun pga. av lønna. :)

Absolutt enig. Det må være utrolig kjipt å slite seg gjennom hver eneste dag bare fordi man sitter igjen med en håndfull tusenlapper ekstra i måneden etter skatt.

Jobben tar så mye tid i løpet av et år at man ihvertfall ikke - uansett lønn - bør jobbe med noe man direkte mistrives med. Å velge en lang utdannelse ut i fra potensiell lønn f.eks. (slik en del gjør uten egentlig å ha interesse for det man utdanner seg til) er jo rett og slett idiotisk.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...