erik456 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 hei eg lurer kor mye ein dataingeinør tener og då tenker eg ikkje på startlønn! Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det kommer helt an på stilling og hvor mange % man jobber. Men for å ungå å svare på spørmålet ditt: Hvor mye en tjener, er i det lange løp uinteressant, da det er trivselsfaktoren som spiller en rolle. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hvor mye man tjener er i aller høyeste grad interessant, da de aller fleste av oss har diverse lån og regninger som skal betales. Man kan ikke velge en jobb der lønna er for lav til å dekke alle utgiftene man har, dermed er lønn en viktig faktor. Hva man som dataingeniør tjener vil dog være avhengig av ansiennitet, arbeidsoppgaver, privat eller offentlig, dyktighet og hvor i landet man er. Jeg tipper NITO har oversikter over slikt, jeg vet Tekna har det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg vil tippe en dataingeniør tjener fra 400K. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Dette regner jeg med trådstarter skjønner er ganske umulig å svare på. Avhenger av så mye, type jobb, antall år erfaring, bransje, arbeidstid etc. Som nyutdannet 3-årig ingeniør begynner man ofte på ca. 350K. De fleste kommer nok opp i 500K på et eller annet tidspunkt, mens noen tjener mye mer. Mer presist enn det er det vel vanskelig å svare. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Dette regner jeg med trådstarter skjønner er ganske umulig å svare på. Avhenger av så mye, type jobb, antall år erfaring, bransje, arbeidstid etc. Som nyutdannet 3-årig ingeniør begynner man ofte på ca. 350K. De fleste kommer nok opp i 500K på et eller annet tidspunkt, mens noen tjener mye mer. Mer presist enn det er det vel vanskelig å svare. ok.skjønner men ca 500 tusen??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hvor mye man tjener er i aller høyeste grad interessant, da de aller fleste av oss har diverse lån og regninger som skal betales. Man kan ikke velge en jobb der lønna er for lav til å dekke alle utgiftene man har, dermed er lønn en viktig faktor. Det jeg ville frem til er at det ikke er særlig lurt å velge en jobb man ikke liker, kun pga. av lønna. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Det jeg ville frem til er at det ikke er særlig lurt å velge en jobb man ikke liker, kun pga. av lønna. Absolutt enig. Det må være utrolig kjipt å slite seg gjennom hver eneste dag bare fordi man sitter igjen med en håndfull tusenlapper ekstra i måneden etter skatt. Jobben tar så mye tid i løpet av et år at man ihvertfall ikke - uansett lønn - bør jobbe med noe man direkte mistrives med. Å velge en lang utdannelse ut i fra potensiell lønn f.eks. (slik en del gjør uten egentlig å ha interesse for det man utdanner seg til) er jo rett og slett idiotisk. Endret 11. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 ok.skjønner men ca 500 tusen??? Jeg har problemer med å skjønne om du synes det er mye eller lite Med en master kommer man veldig fort opp i +500K -- jeg vil tro det er relativt greit for en dyktig ingeniør også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå