Olavxxx Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Western Digital Elements - 500Gb Utpakking Denne elementære disken Western Digital Elements kommer i beskjeden innpakning. Det går fort å pakke dne ut og du sitter ikke igjen med all verden papp/plast. Førsteinntrykk Disken er jo pen, den virker solid og har metallhus. Det er få tilkoblingsmuligheter (bare usb 2.0 og strøm). Ellers følger det med alt av kabler, som man kan forvente seg. Det er også med litt papirer, i form av manualer og annen info. I bruk Som mange andre disker, blir denne levert med FAT32 filsystem, noe jeg måtte gjøre noe med. En hurgitformattering senere, var jeg over på NTFS. Det er jo ikke så mange måter å bruke disken på, hehe, men jeg vil komme tilbake til hvor god disken er, litt senere her. Ytelsestesting For å teste disken, tok jeg å kopierte alt jeg hadde på Western Digital Mybook PRO over på denne Western Digital Elements. For å gjøre dette til en "fair contest", tok jeg å benyttet meg av USB 2.0 på Western Digital MyBook PRO også. Jeg kjørte da en short bench i HD Tach 3.0. Resultat Elements: Resultat Mybook PRO: Konklusjon Elements er mindre enn MyBook, den virker mer solid og den er billigere (jeg betalte 599kr). Her stopper derimot fordelene, da det viser seg at MyBook PRO har overlegen ytelse, den bruker mindre CPUkraft og den har flere tilkoblingsmuligheter. Selv om MyBook PRO 500gb har alle de fordelene her, vil for mange Elements være et bedre kjøp. Om du skal ha en billig disk til å feks. lagre backup på, lagre A/V (mp3, film), så er vel Elements et prima valg. Positive ting: * Solid * Billig * Pen * Liten innpakningskartong Negative ting: * Noe treg ytelse i forhold til sine brødre * Få tilkoblingsmuligheter Terningkast: 5 Relatert: * Produsentlenke: Western Digital Elements 500Gb Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Testet du pro versjonen med firewire grensesnitt? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Testet du pro versjonen med firewire grensesnitt? Nei, men jeg har kjøpt og betalt for begge selv, så muligheten er der. Mener at PRO versjonen (iflg en forumbruker her) skal klare 30mb/s på firewire 400. Det er firewire 800 på PRO disken også, men jeg tror ikke jeg har firewire 800 på mitt hk(?). Må vel kjøpe en kontroller for å teste FW800 Lenke til kommentar
aee Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Pussig Jeg har akkurat samme harddisk som deg. Men får omtrent same resultat som Mybooken din! :!: Endret 1. januar 2009 av aee Du trenger ikke quote førsteinnlegget slik. Lenke til kommentar
aee Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jeg også kjører den på NTFS FilsystemFirmware: 1.05 Endret 1. januar 2009 av aee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå