Gå til innhold

Tar mine første steg ut i hjemmestudioverden

Speik

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig tatt en avgjørelse (gikk for Mbox + Pro Tools, samt Edirol PC-50, noe kabler og et par billige monitorer). Bestilte varene nå nettopp fra jrrshop.com

Takker alle som har tatt seg tiden til å svare i denne tråden :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg endelig tatt en avgjørelse (gikk for Mbox + Pro Tools, samt Edirol PC-50, noe kabler og et par billige monitorer). Bestilte varene nå nettopp fra jrrshop.com

Takker alle som har tatt seg tiden til å svare i denne tråden :yes:

Hvilke monitorer kjøpte du?

Lenke til kommentar
Vi har hatt mye tull med kortet. Starter eksempelvis opp en Sonar session og arbeider i 10 minutter og plutselig begynner kortet å lagge. Lyden hopper og henger etter og det ser ut som alt stopper opp. Dette skjer bare når vi bruer multiprosessor i Sonar, men det skjer ikke når vi bruker det interne lydkortet i maskinen, så problemet må ligge i Audio Kontrol. Venter nå på melding fra forhandleren.

Jepp, har dette problemet, jeg også. Det skjer bare i ASIO-modus, funker fint i MME.....men da blir det selvfølgelig forsinkelse på lyden. Jeg har levd med dette problemet, ved å bruke ASIO når jeg bruker keyboardet/mikken, og MME-når jeg gjør ting hvor forsinkelse ikke er et problem. Har hørt snakk om at slike problemer er mer vanlige på lydkort tilkoblet via USB, enn de som er tilkoblet via firewire.

Jeg vurderer nå, etter å ha hatt kortet i ca. 10 måneder, å gå til reklamasjon på det, da det begynner å få dårlig kontakt i en volumknobb. Forhåpentlivis, men mest sannsynelig ikke, får jeg hevet kjøpet, grunnet utilfredstillende produkt. Neste gang blir det firewire, og med minimum 3 inputs.

Jeg har (som du kanskje ser i den andre tråden der jeg nevner dette) funnet feilen. Mangelen på egen strømforsyning gjør at kapasiteten i USB2 interfacet overbelastes og dermed begynner kortet å tulle. Et firewirekort eller et hvilket som helst kort med egen strømforsyning vil ikke ha dette problemet, uansett produsent. M-audio 1814 har same lydspesifikasjoner som Audio Kontrol1 men mange flere tilkoplinger og er et godt valg om man skal reklamere på AK1 kortet.

Lenke til kommentar
Jeg har (som du kanskje ser i den andre tråden der jeg nevner dette) funnet feilen. Mangelen på egen strømforsyning gjør at kapasiteten i USB2 interfacet overbelastes og dermed begynner kortet å tulle. Et firewirekort eller et hvilket som helst kort med egen strømforsyning vil ikke ha dette problemet, uansett produsent. M-audio 1814 har same lydspesifikasjoner som Audio Kontrol1 men mange flere tilkoplinger og er et godt valg om man skal reklamere på AK1 kortet.

Interessant....men kan jeg på noen måte bevise/dokumentere dette problemet? I følge kontrolpanelet til USB-rothuben, så bruker den konstant 0,476 A, av 0,500 A tilgjengelig. Den viser aldri mer eller mindre.

Hadde vært greit å faktisk ha en god grunn til å heve kjøpet, da jeg så absolutt ønsker et annet lydkort. Skal ha FireWire neste gang, har hørt nok dritt om USB-lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...