4MB Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei Jeg har tenkt å innstalere Vista som andre OS på hardisken, men PC-en vil ikke boote. Har prøvd de fleste F-knappene, men ingenting skjer. Jeg har klart å boote før, men jeg lurer på om jeg har rota med noe i biosen da jeg har prøvd med på litt klokking. Noen som vet hva jeg som er problemet? Og btw, kan jeg opprette partisjoner via boot når jeg skal innstalere? På forhånd takk Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Kan du ikke boote fra CD/DVD? (er vel det du mener) Løsning: BIOS-/Boot stiller du om det.. Ellers er det F8 under oppstart du skal trykke for boot window Ja, du kan opprette partisjoner via 'boot' / XP/Vista DVD. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Mener boot fra CD/DVD, ja. Husker ikke alt som stod i BIOS men Quick Boot var enabled, og i boot sequence satte jeg CD/DVD på topp og disabled de andre. Og på F8-menyen var det et alternativ som hadde noe med boot å gjøre, men der fikk jeg bare velge hvilket OS jeg skulle starte opp. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Så lenge DVD står på topp i BIOS/Boot sequensen og XP/Vista DVD-en er en 'bootable' DVD skal det ikke være noe problem. Du kan jo prøve å disable quick boot(selv om jeg ikke tror det vil ha noe betydning) Du kan også installere Vista fra XP, da behøver du ikke å kjøre via boot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå