Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lyst til å spørre med en jente ut

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei og hallo.

I den siste tiden har jeg hatt lyst til å be med en jente på date, men er usikker på hvordan jeg skal gå fram. Jeg tenkte å kanskje invitere henne hjem til meg på middag en helg med fint vær, og så kanskje se en film etterpå, men jeg mangler erfaring på dette området.

Hvis det er noen jenter her, så hadde jeg satt pris på deres tanker om dette:

Jeg ber henne med hjem til meg på middag, siden det er sommer så tenkte jeg at jeg kunne ta noe lettvint, kanskje jeg kunne grillet noen grillspyd med litt forskjellig på, og laget noen ovnsstekte poteter og en salat. Vi spiser på terassen, og til drikke har jeg iste eller en annen litt frisk drikke. Når vi har spist, dekker jeg av bordet og tar henne med inn og setter på en film.

Hadde dette falt i favør hos noen av dere? Kom veldig gjerne med tips på alle deler av planen (Mat, drikke film) eller foreslå noe som kanskje er bedre som første date. Jeg vil imponere, men samtidig unngå å virke helt desperat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Sånn som det er nå kan jeg jo kalle henne en venninne av meg, som jeg håper kan bli mer enn bare en venninne. Har kjent henne i snart 2 år.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres utrolig koselig ut! Tror opplegget ville falt i smak hos de fleste jenter. Jeg må i hvert fall si at jeg blir sjarmert bare av tanken.

Men dere bør kanskje starte middagen litt sent, det er jo kjipt å sitte inne og se film mens solen skinner utenfor. Og så har jeg et muligens litt corny aktivitetsforslag mens dere venter på grillen: badminton (eller en annen utelek/spill). Bare for å løse opp stemningen, så det ikke blir sånn super-date-aktig. Heh, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Men dere bør kanskje starte middagen litt sent, det er jo kjipt å sitte inne og se film mens solen skinner utenfor.

Er det jeg også tenkte.

Takk for input fra alle, setter stor pris på det!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du kommer hit for å spørre da det er helt åpenlyst at du fint klarer dette selv. Og når du har så god oppfinnsomhet(evnt evne til å finne på en fin date) så vil det jo i tillegg ikke være "helt deg" å gjøre noe annet når du kom frem til dette i førsteomgang, ikke sant? ;)

Men hvis du vil ha input, så kan du jo alltids få det: Hvis det er pent vær kan dere jo sitte lenge ute? Feks prate og kose dere med noe god drikke/snacks etter maten. Hvis du føler at det går litt tregt kan du jo alltids foreslå film som en nødløsning, eller hvis det er eneste mulighet til å få henne i armkroken.. Den anbefales jo vanligvis ikke film/kino på "førstedate", men når dere har sittet så lenge og pratet på forhånd så er det jo en mulighet til å få litt nærhet på ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Tenkte på film for å kjøre den litt safe, virker for meg som om mange par på vår alder(Født i 90) gjorde det de første gangene

Lenke til kommentar

Tipper de kjører det fordi det er en blanding av usikkerhet, safe date-materiale(det er godkjent) og fordi de ikke har oppfinnsomhet. Dere er gamle nok til å sette dere sammen på verandaen i en sofa eller noe å fortsette istedet for å se tv.. Snakk sammen, ta på hverandre, hold rundt.. skål og kos dere, så skal du se at det funker bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

MAJOR BREAKTHROUGH AT 20:36 TODAY:

Vi snakka på msn, og så sa jeg at jeg måtte bort, fordi jeg skulle lage middag til familien (Som jeg gjør hver tirsdag), hun spurte om jeg var flink til å lage mat, og jeg slo tilbake med en super "Jo, kanskje du får komme bort en dag og teste", som så utviklet seg til "Du får invitere meg en dag da:)"

Wow, den kom lettere en forventet, og jeg er superletta, og ganske stressa akkuratt nå:):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...