Zamboo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har ikke formatert på over ett år nå og pc'en er ikke blitt treigere av den grunn. Skjønner ikke hva dere driver med når dere må formatere flere ganger i måneden. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har ikke formatert på over ett år nå og pc'en er ikke blitt treigere av den grunn. Skjønner ikke hva dere driver med når dere må formatere flere ganger i måneden. Og jeg skjønner ikke at du ikke kan lese, tsk tsk... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Husker når jeg kjørte win95 og win98 og måtte teste alt nytt jeg fikk tak i. Da reinstalla jeg alt ifra hver uke til anna hver måned. Nå kjører jeg win2k og har reinstallert 2-3 ganger på 2 år. Det tar jo så satans lang tid med 2k så jeg bare gidder ikke lenger. Og ikke begynn å prakke på meg ghost o.l. Det kommer alltid nyere drivere og hw går inn og ut hele tida. Det eneste jeg faktisk vurderer er en eller anna dønn stabil linux i bånn med VmWare, da har jeg noe å finne på mens jeg slår ihjel tida det tar å kjøre reinstall. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Heh... tror nok ikke den tar skade av det nei. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Husker for ein del årsiden at eg hadde en litt dårlig pc... ReInstalerte(+formaterte) omtren hver veke, ekstremt ustabilt system. Vifta på prossesoren var gåen så eg måtte stille den ved vinduet... OS var sefølgeligt et Win9X system av typen Windows 98 Tror dette forkommet av mange harde shutodwns(skru strømmen av) og skipping av scan disk. Kjørte omsider scandisk, fant MASSE feil.... Å defrangmenter eller formatere ofte er lurt ja....(og viss du har Win9X, IKKE skip scandisk :wink: ) Lenke til kommentar
TRS Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 og viss du har Win9X, IKKE skip scandisk :wink: ) Ikke hvis du har win2k heller.........det HENDER faktisk at den trenger og gjøre endringer i filsystemet....... men så er det sjeldnere du trenger og reboote i win2k pga skitt enn win9x da.......særlig hvis du har memoryzipper plus, som er mye bedre enn den originale task-bar'en....... Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det må finnes utrolig mange dårlige Pcèr og dårlige brukere der ute. Formatere 1-2 ganger pr. mnd. o.s.v.????? Hva er vitsen med det? Har ikke formatert mine 3 HDD på 13 mnd. Men jeg har defragmentert ca. 1 gang pr. mnd. Og Pc`n fungerer upaklagelig. AMD XP 1600 på MSI KT266PRO-2RU HK med 3 stk WD HDD. 2 i raid 0. Jeg har lagret ca. 100 GB med div bilder, musikk og prog. Måtte jeg formatere så ofte som nevnt i dette forum, hadde jeg kastet pc`n ut av vinduet, det ville jo i så fall vært et helt ubrukelig arbeidsredskap. Så jeg skjønner overhodet ikke hva vitsen med all den formateringen skulle være. Har selv en mengde prog innstalert, innstallerer til stadighet demoer o.s.v. som senere blir avinnstallert, har ikke hatt problemer med dette med min Pc. Mvh en som lurer på hva som foregår der ute.......? Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har selv en server som jeg har lagt inn WinXP på 3 ganger siden 2001.. Men den bruker jeg jo ikke på samme måte som den andre PC'en min. Edit: Hmm... Var 3 installeringer av XP på serveren totalt. Måtte tenke meg om. Har du XP har du ikke server. Serverne mine har jeg innstalert 1 gang på halvannet år. XP boksen har gått i snart ett halvt år. Om man ikke roter til er det ikke nødvendig å formatere. Men formatering er en grei måte å bli kvitt mye uønsket. Lenke til kommentar
striky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Helt unødvendig å formatere flere ganger i måneden som flere gjør her. Så lenge man holder en viss orden og defragmenterer ofte er ikke formatering nødvendig i det hele tatt. (selvsagt formaterer jeg når jeg legger inn nytt OS, men det skjer jo ikke så ofte) Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 fromaterer bare når jeg bytter hk jeg Lenke til kommentar
thorel Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Mekka meg en ghost-disk, bruker den ca hver 14dag... ikke fordi det trengs, men jeg installerer mange program i løpet av tiden + det tar 2-3 min å legge inn igjen OS'et. Lenke til kommentar
jorank Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 man trenger ikke formatere for å rydde opp i filsystemet til en disk. man trenger iallfall ikke formatere disken for å installere operatisystemet på nytt, holder å slette de katalogene som windows benytter. formatere trenger man strengt tatt å gjøre en gang, hvis man ikke forandrer partisjonsstørrelsen. derimot vil defragmentering, og diskoppryddere som fjerner "lost clusters" osv være nyttig å kjøre regelmessig. det man gjør når man tar en formatering (eks format c:) er at man skriver inn boottable i bootsector og skriver over hele disken, men data er faktisk gjenopprettbar etter en fullformat. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Å defragmentere er bra, men å formatere er mye bedre!Man må formatere noen ganger for å rydde opp i unødvendige filer! jeg råder deg til formatere en gang annenhver måned(cirka) Det var litt å ta i da! Er man en fineschmekker på windows så er det veldig mye arbeid i å formatere m.m Lenke til kommentar
Haldamir Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Det er mer skadelig å ikke formatere enn å formatere. Det er pga av alle de små irriterende småfilene(spyware, dll osv) som gjemmer seg bak potteplantene i windows-systemet! Lenke til kommentar
Motig Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hehe dere trenger jo ikke å formatere så ofte da. Husker da jeg hadde Win98 og gammel PC, DA formaterte jeg 4-5 ganger i året. Men etter at jeg fikk meg en PIV-PC med ECC-ram, Win XP og NTFS-filsystem så har jeg ikke formatert en eneste gang på ett år. Det er rett og slett ikke nødvendig, og ytelsen svekkes heller ikke. For å få en stabil PC er det viktig å ha ECC-ram, NTFS-system, oppdatert antivirus-program, oppdatert Win XP, samt å alltid passe på at programmer blir skikkelig avinstallert. Da er det ikke nødvendig å formatere hele tiden. Skulle jeg formatert nå tror jeg det hadde tatt meg ett par uker å sikkerhetskopiere alt, reinstallere alt og oppdatere alt på nytt. Håper jeg slipper å gjøre det på lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå