Gå til innhold

Avanti 28 tidlig 80-tall

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en Avanti 28 fra tidlig 80-tallet ståendes utenfor huset mitt, men vet svært lite om denne båten. Er det noen her inne som ligger inne med litt kunnskap om denne båten, bilder, eller kanskje en liten url?

Med vennlig hilsen siddisen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avanti ble laget på en liten øy som heter Kavringen her på Nesodden på 80tallet.

Formen til Avanti ble senere kjøpt av Gozzi.

En feil Avanti gjorde var å putte en jet i båtene sine, denne jet'en er dårlig og båten går _treigt_ med den.

------------

Båten din, er det en 28 Offshore? eller den vanelige typen?

Lenke til kommentar
Avanti ble laget på en liten øy som heter Kavringen her på Nesodden på 80tallet.

Formen til Avanti ble senere kjøpt av Gozzi.

En feil Avanti gjorde var å putte en jet i båtene sine, denne jet'en er dårlig og båten går _treigt_ med den.

------------

Båten din, er det en 28 Offshore? eller den vanelige typen?

Først og fremst, takk for svar! =D

Usikker, men tror nok det er den vanlige typen. Du skjønner det er min onkel som eide båten tidligere, og han bygget den først som en daycruiser tidlig på 80 tallet. (prøver febrilsk og få noen bilder av ham). Senere lagde han et hus på båten for å bruke denne året rundt. Den ble halvferdig, og etter at motorene sa seg ferdig har den stått uferdig på land de siste 10-15 årene.

Nå har jeg overtatt denne, så planen er og få den bygget om til en daycruiser igjen. Må bare se til å bli ferdig med stuidene. Skal legge inn et par bilder av båten ved en senere annledning.

Lenke til kommentar

Avanti er veldig fine i sjø i forhold til størrelsen!

Dette er en 28 Offshore http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...amp;WT.svl=Link

Den jeg synes er peneste, onkelen min hadde en sånn tidligere :)

Den vanelige er rimelig lik denne 31 foteren: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...amp;WT.svl=Link

Avanti 28 eide vi pluggen til en stund, altså den båten som blir lagd _før_ støpeformen.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg har en Avanti 28 fra tidlig 80-tallet ståendes utenfor huset mitt, men vet svært lite om denne båten. Er det noen her inne som ligger inne med litt kunnskap om denne båten, bilder, eller kanskje en liten url?

Med vennlig hilsen siddisen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så flott. Jeg har vært bortreist en liten periode så har ikke fått svart før nå. Setter pris på at jeg får sende e-mail til deg boy38 =)

Som sagt vil bilder komme inn, dette vil skje utover sommeren tenker jeg! =)

Dere som har eid/-eller eier en slik båt må gjerne "hive" inn bilder av båtene deres. Syns det er spennende å se hva andre har fått til med denne modellen..

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Så flott. Jeg har vært bortreist en liten periode så har ikke fått svart før nå. Setter pris på at jeg får sende e-mail til deg boy38 =)

Som sagt vil bilder komme inn, dette vil skje utover sommeren tenker jeg! =)

Dere som har eid/-eller eier en slik båt må gjerne "hive" inn bilder av båtene deres. Syns det er spennende å se hva andre har fått til med denne modellen..

Endret av reeriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...