Gå til innhold

Stille Harddisk (Maxtor?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noen erfaringer med lydnivået på maxtor sine DiamondMax 9 disker, og som gjerne har hørt dem i forhold til Seagate Baracuda V?

ha maxtor harddisken.. jeg hører den da ikke.. men har bråkete cpu vifte.. :cry:

men den høres veldig godt når den jobber... det kom vel etter jeg hadde fylt den opp litt :roll:

jeg ere fornøyd med ytelsen... men ville godt får en S-ATA fra seagate hvis du har støtte for s-ata :yes:

Lenke til kommentar

se http://www.storagereview.com/welcome.pl/ht...76Y200x0_1.html for sammenligning mellom WD,Saegate og Maxtor++.

Omtrentlig like kjapp som WD flaggskip og et støynivå som er litt over cuda 5.

hw.no hadde en liten test på akkurat den samme disken men de kom frem til det motsatte av det storagereview gjorde med henhold til støy og varme.

Ville heller ha trudd litt mer på et nettsted som er nærmest dedikert til HD-testing enn hw.no...

Lenke til kommentar

hw.no hadde en liten test på akkurat den samme disken men de kom frem til det motsatte av det storagereview gjorde med henhold til støy og varme.

Ville heller ha trudd litt mer på et nettsted som er nærmest dedikert til HD-testing enn hw.no...

Nå er det ikke 160GB disken de har testet, men 200GB. Forskjellen mellom dem er at 160GB har 2plater som ligger på topp, og 200GB har 3 plater.

Du sier at maxtor er fly, feil. Ibm 180gxp er meget raske og støysvak, men er meget varme.

Vil og legge til at det er mangen sider som tester disker, og de fleste bruker samme programmene til å teste med, så hardware sin teste er seriøs nok den

Lenke til kommentar

Nå er det ikke 160GB disken de har testet, men 200GB. Forskjellen mellom dem er at 160GB har 2plater som ligger på topp, og 200GB har 3 plater.

Du sier at maxtor er fly, feil. Ibm 180gxp er meget raske og støysvak, men er meget varme.

Vil og legge til at det er mangen sider som tester disker, og de fleste bruker samme programmene til å teste med, så hardware sin teste er seriøs nok den

Sitat storage.review:

The 160 GB capacity point is one that will be fulfilled by the use of 60, 68, and 80 GB disks. While just two 80-gig platters can yield 160 gigabytes, it takes three 60- or 66-gig platters to reach the same capacity. Hence, Maxtor has "short stroked" its three-platter 160 GB DM+9s: the last 20 GB on the 60 GB/platter model and the last 44 GB on the 68 GB/platter unit have effectively been disabled.

Mao. så kjører Maxtor med de samme platene men kapasiteten er "sperret" på 160GB utgaven og er 100% fysisk lik og det skal ikke være forskjell på støynivået.

Lenke til kommentar

Mao. så kjører Maxtor med de samme platene men kapasiteten er "sperret" på 160GB utgaven og er 100% fysisk lik og det skal ikke være forskjell på støynivået.

Joda har lest testen eg og da mann? Men er hardware.no eg tenkte på, glemte å nevne det, så sorry.

Du kommenterte hw.no sin test og de testet blant annet denne disken : Maxtor DiamondMax 9 200GB, ikke 160GB maxtor disken

Og jo det har mye å si på støyen om du bruker bare 2 plater i en harddisk kontra 3 plater

In the end, the varying access times and transfer rates turned in by differing areal densities do not produce huge differences in the performance of the DiamondMax Plus 9 series. Like most of the competition, Maxtor's latest entry into the high-end ATA performance sweeps cannot quite unseat Western Digital's long-time champion Caviar series. Those looking for the highest performance and capacity in an ATA drive should still turn to the WD2000JB. Like the Deskstar 180GXP, however, the DM+9 does present very competent scores at noise levels significantly lower than WD's drives and provides yet another alternative to users who value a drive's quiet operation over sheer performance.

Lenke til kommentar
Du kommenterte hw.no sin test og de testet blant annet denne disken : Maxtor DiamondMax 9 200GB, ikke 160GB maxtor disken

Og jo det har mye å si på støyen om du bruker bare 2 plater i en harddisk kontra 3 plater

Stemmer men det jeg ville frem til var at 160GB utgaven kommer med 3 plater som er 100% like til 200GB utgaven men forskjellen er at platene er "kapasitet-sperret".

Igjen fra storagreview: Hence, Maxtor has "short stroked" its three-platter 160 GB DM+9s

Jeg er ikke noen språkekspert men jeg tror at "three-platter" betyr tre-plater på norsk... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...