Gå til innhold

Amentio rett til angrerett


Anbefalte innlegg

På lørdag mottok jeg datadelene jeg hadde bestilt fra amentio. Jeg koblet opp alt og alt så til å funke så skjedde det noe. Det startet å dukke opp artifacts på skjermen etter bare 2 minutter. Jeg tok kortet ut å satte det i en kamerats PC. Samme feil. jeg kan å koble hardware så vet at jeg ikke har ødlagt det selv.

Hadde samme problemet med et kort fra komplett for lenge siden. Fikk nytt med engang!

 

Jeg sendte mail til amentio som sa at de skulle komme tilbake til det. Enda ikke gjort det.

Derfor tok jeg telefonen å ringte. De tar ikke telefonen heller !!!

 

Jeg har fortsatt igjen 1 uke på angreretten men har lite lyst til å sende inn alt sammen etter at jeg la inn litt viktig info fra min eksterne harddisk som jeg slettet.

 

Spørsmålet er om jeg kan bruke angretten på bare et produkt? Kan jeg behodle alle delene utenom grafikkortet? For da kjøper jeg heller et fra komplett mens jeg sender inn mitt gamle til amentio.

 

Hvis jeg skal rekke prelaunch av Age of Conan er jeg nødt til å skaffe nyt kort og jeg er ikke interressert i og vente på at amentio skal få hode ut av... ja. Hvis noen har lignende opplevelser vil jeg gjerne vite hvordan alt endte tilslutt.

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jupp, dette er amentio i et nøtteskall! Alt av tilbakesending og lignende tar lang tid! Men det motsatte, sending fra amentio og lignende tar driiit kort tid!

Og prisen er lavere enn alle andre!

 

Skal du kjøpe fra amentio må du smøre deg med tolmodighet.

 

Jeg kjøper alltid fra amentio (og satser på at dela ikke er noe galt med).

Lenke til kommentar

Jupp.

Amentio er vell egentlig videnskjent for en elendig service etter at du har kjøpt produktet, og ringer du eller sender mail får du ikke svar. Men det tøffeste med amentio er jo den Freshe ringeveiledern..haha...wannabes ass (du har nå kommet til norges billigste nettbutikk, amentio, bla bla bla)...

 

Men handler alltid på amentio uansett, det er billig og du får dela i posten med en gang.. (og det koster ikke noe i frakt heller! alle de 6 gangene jeg har kjøpt ting har det kostet meg max 176 kroner i frakt, og den gangen kjøpte jeg Antec P190 til 24 kg og Skjerm på 10 kg osv osv9.

Lenke til kommentar

Du sto nok opp for tidlig i dag , det står i teksten att han har igjen 1 uke av angreretten, så da blir det lørdag for en drøy uke siden.

 

La meg se; forstår jeg deg riktig når du sier du mottok alt på lørdag som nettopp var, altså 10.mai? og at du ikke fikk svar på søndag 11. mai?
Lenke til kommentar
Du sto nok opp for tidlig i dag , det står i teksten att han har igjen 1 uke av angreretten, så da blir det lørdag for en drøy uke siden.

 

La meg se; forstår jeg deg riktig når du sier du mottok alt på lørdag som nettopp var, altså 10.mai? og at du ikke fikk svar på søndag 11. mai?

 

Eller når det står "På lørdag mottok ", og i går var søndag..Stod neppe opp tidlig da. Det står ofte mye rart hva angår rettigheter i tekster.

Lenke til kommentar
Du sto nok opp for tidlig i dag , det står i teksten att han har igjen 1 uke av angreretten, så da blir det lørdag for en drøy uke siden.

 

La meg se; forstår jeg deg riktig når du sier du mottok alt på lørdag som nettopp var, altså 10.mai? og at du ikke fikk svar på søndag 11. mai?

 

Eller når det står "På lørdag mottok ", og i går var søndag..Stod neppe opp tidlig da. Det står ofte mye rart hva angår rettigheter i tekster.

 

fasit: mottok den forgje lørdag:D

 

tilbake til saken

 

Men trur du det at jeg saifra om at det ikke virker skal ødlegge for angreretten? angreretten er jo en rett du har på 2uker. mottar du et ødlagt kort og sier ifra at det er ødlagt kan man ikke miste den retten?

Lenke til kommentar
Nå skjønte jeg litt lite. :dontgetit:

Men innenfor de 2 ukene (som angreretten er), kan du vurdere om du vil beholde det eller ei. Er kortet defekta mottar du nok et nytt.

 

Det jeg mener er at siden amentio er så tregt så kjøpte jeg heller et nytt fra komplett istedet for å vente på at amentio skal gi meg nytt. Så bruker jeg heller agrefristen på det ødlagte kortet.

Lenke til kommentar
Du sto nok opp for tidlig i dag , det står i teksten att han har igjen 1 uke av angreretten, så da blir det lørdag for en drøy uke siden.

 

La meg se; forstår jeg deg riktig når du sier du mottok alt på lørdag som nettopp var, altså 10.mai? og at du ikke fikk svar på søndag 11. mai?

 

Eller når det står "På lørdag mottok ", og i går var søndag..Stod neppe opp tidlig da. Det står ofte mye rart hva angår rettigheter i tekster.

 

fasit: mottok den forgje lørdag:D

 

tilbake til saken

 

Men trur du det at jeg saifra om at det ikke virker skal ødlegge for angreretten? angreretten er jo en rett du har på 2uker. mottar du et ødlagt kort og sier ifra at det er ødlagt kan man ikke miste den retten?

 

Riktig som du sier. Man mister ikke angreretten ved mottak av defekt vare, og heller ikke ved at man melder om at denne er defekt.

 

Se begrensningene i angrerettloven:

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

Lenke til kommentar
Det var dette jeg egentlig hentydet til, at varen skal være i fungerende stand. Og det er ikke ditt kort.

Tror du bør slette ordren din fra Komplett, og heller satse på amentio.

 

Tull. Han leverer jo varen tilbake i "samme stand og mengde" som da han fikk det!

Lenke til kommentar

Når jeg sendte mail til amentio og sa at det var ødlagt så fikk jeg svar at jeg skulle poste det på retur av vare. så sendte jeg ny mail å spurte om jeg kunne bruke angreretten.

 

svar: Det kan du også men da må du også inn på returnering av vare å poste om det der.

 

Så det oppklarer vel hele saken? Jeg hadde jo allerede sakt at det ikke funket.

Lenke til kommentar

Saken er veldig grei. Benytt deg av angrerett, og bestill ett nytt kort. Dette vil antakelig gå raskere enn om du benytter deg av reklamasjon. Si i alle fall til Amentio at kortet er defekt, så slipper de å sende det ut til en ny kunde uten å teste det.

 

På en annen side så vill jeg ha ringt til Amentio og hørt først. Det kan godt hende de sender deg et nytt kort med en gang. Dersom de ikke er villige til dette, så benytter du deg av angreretten. De er da dumt av dem fordi du da kan handle kortet et annet sted.

Lenke til kommentar

problemet med den siste er at de ikke svarer på telefon eller mail så bestilte et fra komplett, siden der var det 22% salg :D

 

Skal prøve å få tak i amentio i morgen, men regner med at det ordner seg. Men hander ikke der igjen for å si det slik. Er ikke for mye å kreve at noen tar telefonen.

 

Takk for all hjelpen! Sparte meg masser av tid! :D

 

Hardware.no :thumbup:

Endret av Bendit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...