eUnaas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei. Jeg har kjøpt meg en relativt ny leilighet (fra 2003) Det jeg nå oppdager er at badegulvet ikke heller/faller/drenerer mot sluket. Så når jeg dusjer, så fylles hele baderomsgulvet med vann. Jeg mener å ha hørt at det er regler på slik? Skal det ikke være en viss vindhel mot sluket, slik at vannet får rent bort? Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Uansett fall på golvet, bør det være en hødeforskjell på minst 30mm fra døråpning til sluket. Dette for å hindre at store mengder vann på golvet skal renne ut i andre rom. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Så, da kan det se ut som jeg har en reklamasjons sak? Eller er dette en feil som regnes at man skal merke før kjøpet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det var en periode det ikke blei laget så mye fall til sluk, i hvertfall blandt hobbysnekkere og annet folk som pusset opp på egenhånd. Reglene om fall har alltid vært der, det er bare mange som velger å ikke følge de. Tror denne myten om at fall ikke lengere var nødvendig da de strenge reglene fra 80 tallet blei endret, for før var det slik at om det ikke var fare for å falle ned i sluken var det ikke nok fall......eller ikke fult så ille men fallet som kulle være på den tiden var ekstremt. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 mener de skal være minimum 25 mm fra topp dørterskel til topp sluk, rett meg om jeg tar feil. Å det betyr jo ikke nødvendigvis at det er fall på badegulvet om døra er hevet. Men for denne situasjonen der man dusjer rett på gulv så er det ganske upraktisk om ikke vannet renner i sluken. Jeg ville absolutt prøvd en reklamasjon Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Sikkert litt sein her men fallet skal være 1:100 utenfor dusj og 1:50 i nedfallsonen til dusjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå