bIsk0p Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei Sitter og lager meg en liste over komponenter jeg skal kjøpe for dimmepengene mine til julen og tenker litt på CF vs. SLi. Men jeg klarer ikke å finne noen CF kort. Noen som har en pekepinne, anbefalninger? - På forhånd takk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Såvidt meg bekjent er alle hovedkort med chipset som IKKE er fra Nvidia, lagd for Crossfire. Jeg ville gått for noe innen Intel P35 eller X38, noen konkrete anbafalninger har jeg ikke Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 X38 og x48 er de eneste fullgode alternativene for CF. P35 har kun en pcie-16x og en 4x. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei Sitter og lager meg en liste over komponenter jeg skal kjøpe for dimmepengene mine til julen og tenker litt på CF vs. SLi. Men jeg klarer ikke å finne noen CF kort. Noen som har en pekepinne, anbefalninger? - På forhånd takk. Vel, hadde ikke begynt å planlegge en pc som skal kjøpes til jul nå...er mye som skjer før julen er her ang. hardware. Vent til Desember du. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Selv om jeg vet faren for usaklig diskusjon så spør jeg. CF vs. SLi? Jeg har nå en E6600 med 2x 8800GT (Link), problemet er at HK er litt defekt, så jeg kan ikke spille med maskinen (orker ikke å reklamere på den) Så jeg tenkte å gjøre HK og evt andre deler om til server/stuePC. Derfor jeg ser etter nye deler. Nå har det seg sånn at jeg trolig kommer til å dimme før jul som betyr 30k i lomma + julegaver (dvs bittelitt å oppgradere for) Jeg er ikke en hardcore gamer elns, ytelsen jeg har nå er god nokk. Men når jeg først bruker penger liker jeg at det går til litt bedre enn jeg trenger akkuratt nå. Planen er å beholde alt uten om HK og evt CPU/GPU (kommer trolig til å bytte CPU pga lav pris...) EDIT: Vet det er lenge til jul, men tenkte jeg kunne sitte og tenke litt over det. Sette opp forslag som jeg evt endrer hvis det kommer et bedre alternativ når tiden kommer. Jeg er ikke helt inni HW verdenen nå lengre, så trenger litt tid på å kunne gjøre en god besluttning Endret 11. mai 2008 av bIsk0p Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Mitt syn på CF vs SLI er at Crossfire er overlegen når du tar alle variablene inn i betraktningen i allefall for Intel systemer. Må ærlig talt si at jeg er ikke sikker på hvordan det er i AMD leiren. Uansett, nForce som er et KRAV når du skal ha SLi har dessverre for mye problemer til at de er attraktive. Random krasj, bugs, manglende Quad støtte etc, lista er veldig lang og 790i sliter også stort med disk korrupsjon og diverse andre problemer, nforce er rett og slett ikke enkelt å få igang, er som å dra igang en F1 motor med racing olje i -40 kuldegrader, det går bare ikke uten mye bannskap og fikling. Crossfire derimot, okei er ikke alltid en topp yter for å si det sånn, har som oftest lite ytelse men så kommer den hardt inn med jævlig mye i enkelte spill. Men du kan bruke enten ATi sitt chipset (Gammelt antar jeg det er, men ett alternativ er det) Eller Intel sine gode og testede chipset som er dønn stabile og mangler ALT som er av rariteter som du ellers har mange av på nForce. Det er spesielt dette som gjør at jeg liker Crossfire og velger å kalle det "En løsning for folket" i motsettning til SLI. Må da også innrømme at jeg har hatt litt problemer med Crossfire oppsettet mitt med 8.3 driveren men det hele virker til å fungere nå i allefall. Noen spill er fortsatt veldig bugget her og der og fryser men det er IKKE hardware relatert. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Mener å ha lest et sted at CF skalerer bedre enn SLi. Men bare hvis spillet er optimalisert for CF da Endret 13. mai 2008 av CrazyEagle Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=95442, purfekt, cf støtte og 45nm cpu's støtte. Great success Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Etter det jeg har lest her og husker og ha lest før. Så satser jeg foreløpig på CF. Men usikker på hvilket HK jeg skal gå for. Satser på X48 chipset da det er nyere enn X38. Står mellom to HK, noen som kan anbefalse/fraråde noen av disse? handlevogn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå