kevinedomm Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Ja, hvor store kan de bli? Klipte noe som var stort som en plomme av katten min, aner ikke hva det var fordi det var helt tildekt av kattehår. Som sagt så var det like stort som en plomme. Kan dette ha vært en flott eller en eller annen blodsuger? Har også plukket flott som er ca. dobbel så stor som en ert. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det var ikkje ein floke då? Eller ein snigel kanskje? Eg plukka ein gong ein snigel full i hår frå katten. Den kan vel passe til den storleiken der. Ein oppfyllt flått kan verte opptil 15 mm i diameter. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Det var det jeg lurte på om det var en snigel ja, du har vel rett Klissete var det, så jeg gjorde ikke annet enn å klippe den av og kaste den. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Når du seier den var klissete er det nok ganske sikkert at det var ein snigel ja. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) 'kupåter' som mange bønder kaller det blir på størrelse med ei stor blåbær. æsj. Endret 11. mai 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 De blir ikke like store som plommer, heldigvis! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Flått / påte kan vel neppe bli så stor som ei plomme. Jeg har plukket påter som var mye større enn blåbær i min tid. På størrelse med to store blåbær kanskje.. Men da var de fulle av blod, og så godt som klare til å slippe taket. ÆSJ Da hadde jeg langhåra hund, og da er det mye vanskeligere å oppdage det. Krever jo at du stryker hunden langs halsen og på hodet skikkelig for å finne de av og til. På mine korthåra hunder kan vi ofte se de før vi kjenner de. Har en tendens til å sette seg på hodet, ikke langt unna øyenbrynene Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ÆSJ! Ser for meg at jeg kommer til å finne en på Diesel snart. Han har vært på fjelltur i går, og skal idag i skogen å leke. grøss. Har funnet EN allerede, men den var dau. Så skvisa ut.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Tips til å fjerne de er å smøre på godt med margarin på , vente litt, og så kan man dra de ut enkelt . Eller vodka . Helle på litt, vente en stund til den blir god og svimmel, og så løsner den taket slik at man bare kan dra den ut . Nå er jeg usikker på om vodka kanskje kan svi litt ? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har hatt på brennvin og olje på katten min da den fikk det. hehe. Jeg tar et papir og vrir den ut. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Får den best vekk med pinsett eller eventuelt flåttfjernar. Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Man kan fjerne flott fort og enkelt med en pinnsett.. Bare setter klipa under den ellr på siden og dra til.. Så har du den.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Niks! Med en pinsett kan du risikere å klipe den og ikke få av hodet. Syns det er så mye styr med disse pennene du fjerner driten med. Bedre å ta den gode gammeldagse måten: vri den av med fingrene! Jeg får angst av udyret, så jeg har et papir mellom meg og påta. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Man kan fjerne flott fort og enkelt med en pinnsett.. Bare setter klipa under den ellr på siden og dra til.. Så har du den.. Så har du rævva ja... mens hodet til udyret sitter inni kjæledyret ditt... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Du skal aldri dra/rive, du skal vri edit: Det blir fort søl når du skal fjerne påta med olje/smør. Katta mi så ikke ut etter at jeg var ferdig :!: Endret 12. mai 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Man kan fjerne flott fort og enkelt med en pinnsett.. Bare setter klipa under den ellr på siden og dra til.. Så har du den.. Så har du rævva ja... mens hodet til udyret sitter inni kjæledyret ditt... Haha.. xD Faen glemte det.. xD Sorry.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Søl nei? Synes det er grisekos når bikkja mi er tilsølt med vodka på halsen jeg. Da er det kosestund i sofakroken her i huset ! XD Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ser for meg LC som sitter og sniffer bikkja si Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Æsj.. jeg tok av katten til svigers et par påter i dag!! Fem stykker tror jeg. Den ene var stoor og jeg skvisa den. Grusom følelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå