Gå til innhold

problemer med SLI

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører nå 2x 8800gts 320 mb skjermkort, men det virker ikke som om jeg kjører disse i sli, har enabled sli i kontrollpanelet og har de nyeste forceware beta driverne, kjørte crysis Benchmarking og så ingen forskjell om jeg aktiverte eller deaktiverte sli.

Noen av dere som kan vite hva dette dreier seg om?:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du må aktivere dette i driveren at spillet skal kjøre med SLI rendering og ikke enkelt GPU (som er standard selv med SLI aktivert)

Har satt SLI Perfomance mode til Nvidia recommended (SLI), er ikke noen flere valg jeg har enn det, har hørt snakk om en SLI graf som viser hvordan SLI kjører i spillet, hvor aktiverer man denne?

Lenke til kommentar

Jeg fyrte nettop opp cs:source, men bildet begynner å flimre for så å bli svart. det varer bare et par sekunder så går det tilbake til normalt, etter 5 sec skjer det samme igjen, har også sett at etter at jeg har gått ut av spill så har jeg en liten gul varseltrekant i statusfeltet, det går ikke an å klikke på den og jeg får heller ingen tekst opp.

post-64389-1210577934_thumb.jpg

Her er pc specsa om noen trenger de:

Asus M2n32 SLI Deluxe 590.

AMD Athlon X2 5600+ cpu @ 3,3ghz

Geil Ultra pc6400 2gb

Zalman 9700 heatsink/fan

Bzerk 550W PSU

1x ASUS Gforce 8800 GTS 320 (G92)

1x EVGA Gforce 8800 GTS 320 (G92)

1tb hard drive space.

Vista Ultimate 64bit

Endret av star_wars_kid
Lenke til kommentar
Det er drivern som har stoppet og startet. Bytt driver.

Da fikk jeg innstalert driveren igjen, feilen med flimringa forsvant;) men har fortsatt problemer med crysis og SLI, får ca 5 mer i fps når jeg kjører i sli fremfor single gpu.

I cs source steg fps min fra 180 til 200, ikke noe marginalt mer.

Lenke til kommentar

For det første har ikke trådstarter verdens beste CPU (selv om den er overklokket til 3.3GHz) for å utnytte SLI. Selv med 8800GTS 320. Og for det andre så har gammel erfaring og observasjoner vist at for å være sikker på å unngå problemer med SLI oppsett så kan det være lurt å legge inn samme bios på begge skjermkortene hvis man kjører fra 2 forskjellige produsenter.

Dette har jeg selv sett i praksis med 2 stk. 7800GT, og hjulpet folk her inne på forumet med å flashe begge skjermkort med samme bios. Hvor problemene da har forsvunnet. Men om dette også kan gjelde for 8800 kortene er jeg usikker på.

Men hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg altså først flashet begge kort med samme bios. Og hvordan dette gjøres orker jeg ikke gå inn på. Bare bruk google.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
For det første har ikke trådstarter verdens beste CPU (selv om den er overklokket til 3.3GHz) for å utnytte SLI. Selv med 8800GTS 320. Og for det andre så har gammel erfaring og observasjoner vist at for å være sikker på å unngå problemer med SLI oppsett så kan det være lurt å legge inn samme bios på begge skjermkortene hvis man kjører fra 2 forskjellige produsenter.

Dette har jeg selv sett i praksis med 2 stk. 7800GT, og hjulpet folk her inne på forumet med å flashe begge skjermkort med samme bios. Hvor problemene da har forsvunnet. Men om dette også kan gjelde for 8800 kortene er jeg usikker på.

Men hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg altså først flashet begge kort med samme bios. Og hvordan dette gjøres orker jeg ikke gå inn på. Bare bruk google.

Hmm, skal prøve på det. er vel ikke så mye triksing med å få flashet disse kortene tenker jeg. men cpuen, er vel ikke så mye bedre jeg kan ha til dette hovedkortet? annet enn en phenom prosessor, og da burde jeg jo ha am2+ =/ anyways, cpuen min kjører jo omtrent som en 6400 gjør, den blir i hvertfall oppdaga som det på pcen.

greit nok at jeg ikke kan utnytte de fullt, men burde jo få litt mer enn økning på 5 fps i crysis, tenker nok at rammen min er en bottleneck da, får 2 gb til i morra.

Men takk for hjelpen, får prøve dette;)

Lenke til kommentar

Hmm, skal prøve på det. er vel ikke så mye triksing med å få flashet disse kortene tenker jeg. men cpuen, er vel ikke så mye bedre jeg kan ha til dette hovedkortet? annet enn en phenom prosessor, og da burde jeg jo ha am2+ =/ anyways, cpuen min kjører jo omtrent som en 6400 gjør, den blir i hvertfall oppdaga som det på pcen.

greit nok at jeg ikke kan utnytte de fullt, men burde jo få litt mer enn økning på 5 fps i crysis, tenker nok at rammen min er en bottleneck da, får 2 gb til i morra.

Men takk for hjelpen, får prøve dette;)

Du skal ikke se bort i fra at CPUen din er nok bottleneck til at du ikke får bedre ytelse ved SLI. Merker selv at min Quad CPU blir bottleneck for mine to 8800GTS kort i SLI. Dette skjer nok forde programmet ikke utnytter 4kjerner, men kun to og frekvensen blir da lav. Men det sier sitt at tilogmed den er bottleneck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...