Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Et spørsmål om toll til Norge.

Kaffegriner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg bestiller noe fra utlandet til 1000 kr hvor mye må jeg da betale i toll?

25 % av kjøpesum og frakt.

Feil!

Toll og MVA(25%) er ikke det samme.

Noen varer er tollfrie og noen har toll. Da bør vi vite hva du ønsker å bestille og fra hvilket land.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Det stemmer at normalt sett skal man ikke betale toll, men mva...

Men resultatet blir det sasmme, at du betaler 25% mva, som beteles til tollkontoret. Så det eneste som var feil her var at man sa toll i stedet for mva... Det er da grenser for hvor pirkete man skal være.

Lenke til kommentar
Det stemmer at normalt sett skal man ikke betale toll, men mva...

Men resultatet blir det sasmme, at du betaler 25% mva, som beteles til tollkontoret. Så det eneste som var feil her var at man sa toll i stedet for mva... Det er da grenser for hvor pirkete man skal være.

Noen varer er tollpliktige til Norge,noen ikke. Kommer helt ann på hvilket land Norge har avtaler om tollfrihet, f. eks EU, USA og noen andre land har stort sett tollfrihet for eksportvarene sine. Men ikke i tilfelle f. eks transit av varer fra land som ikke har frihandel eller tollavtale med Norge.

Lenke til kommentar
Hvis jeg bestiller noe fra utlandet til 1000 kr hvor mye må jeg da betale i toll?

25 % av kjøpesum og frakt.

Feil!

Toll og MVA(25%) er ikke det samme.

Noen varer er tollfrie og noen har toll. Da bør vi vite hva du ønsker å bestille og fra hvilket land.

Jeg leste spørsmålet feil ja; moms i stedet for toll. Beklager det.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du må og betale forenklettollbehandlin, det ligger på 100 Kr

Stemmer heller ikke helt. Det kommer an på fraktmetode. For UPS/FedEx ol er fortollingen inkludert i porto. Det samme er EMS pakker til Posten. Men på vanlig pakker tar Posten ett fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...