Gå til innhold

Kjøp av nye øreplugger, noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei! Etter en bedrøvelig lydopplevelse av Sony MDR-EX81SL, selv etter knallomtale fra Lyd og bilde, er jeg nå ute etter et nytt sett med skikkelige IEMs / øreplugger. Pluggene bør isolere ganske godt, men helst ikke trykke for mye i øregangen.

Jeg har Grado SR60 fra før av, og jeg liker godt den lydsignaturen!

Jeg har fått tips om Ultimate ears Superfi 3 og Etymotic Er6i, som skal være gode.

Er det noen i samme prisklasse som er bedre som jeg har oversett? Shure kanskje? Hvilke av disse er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Ultimate Ears, er Super.fi 3 et stykke fra samme prisklasse som f.eks. Er6i du linker til. Ville da heller økt budsjettet en smule og vurdert Super.fi 5 Pro. Disse finner man til ca. $150 på nett, ca. samme pris som Er6i du linker til. Har selv hatt gleden av å hatt Super.fi 5 Pro, og anbefaler de sterkt. Utrolig detaljert og krystallklar lyd, noe som skyldes at de har to drivere per monitor i stedet for en, for å skille høye fra lave toner i musikken.

Jeg ble såpass imponert at jeg oppgraderte til Triple.fi 10 Pro noen måneder etter. Dette er nå mitt nye referansepunkt hva portabel lyd angår.

HW.no omtale av Super.fi 5 Pro

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Ja, jeg så UE superfi 5, men de er nesten dobbelt så dyre som er6i ($150 mot $75), nesten så jeg kan ta meg råd til å kjøpe Etymotic er4p da! :)

Jeg har en kompis som har Etymotic er6i, så får høre litt på hans, og bestemme meg da :)

Men tusen takk for tipset! Hvilken mp3-spiller kjører du dette på? Og på hvilket kildemateriale?

Lenke til kommentar

Ok, sjekket ikke opp nøyaktig pris på er6i, så bare den veiledende på $150 på siden du viste. Burde tenkt at de sikkert selges billigere, hehe.

Postet akkurat bilder av oppsettet mitt her. Bruker en Cowon iAudio 7, en kombinasjon jeg er meget fornøyd med. Ingen bakgrunnsstøy fra spilleren overhodet, og da hører jeg som oftest på volum 16-18 av 40. I motsetning kunne man høre litt støy fra iPod nanoen jeg hadde tidligere.

Når man har IEMs av denne kvaliteten, som Super.fi 5 Pro og oppover, er det lett å høre svakheter i kildematrialet. Har derfor rippet en god del CD-er på nytt, og legger meg da på 320 kbps cbr etter å ha testet litt forskjellig. Spilleren min støtter også flac (lossless), men etter litt lytting synes jeg ikke spranget opp til lossless var verdt forskjellen i lagringsplass. Men har noen av favorittcdene mine i flac likevel. Spranget fra 128 og opp til 320 kbps er derimot svært enkelt å høre forskjell på.

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, jeg så UE superfi 5, men de er nesten dobbelt så dyre som er6i ($150 mot $75), nesten så jeg kan ta meg råd til å kjøpe Etymotic er4p da! :)

Jeg har en kompis som har Etymotic er6i, så får høre litt på hans, og bestemme meg da :)

Men tusen takk for tipset! Hvilken mp3-spiller kjører du dette på? Og på hvilket kildemateriale?

Hvor du får kjøpt er6i for 75$? Jeg mener å huske at det var en seriøs nettbutikk som solgte billige øreplugger, men kommer ikke på hvor. Har ett par utslitte er6i og ønsker å kjøpe ett nytt par. De beste ørepluggene jeg har hatt!

EDIT: http://www.earphonesolutions.com/

Endret av jeides
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...