SSGXD Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei! Jeg bare lurer på en ting. Skriver en oppgave om politikk i Marokko, og da lurer jeg på en ting. I følge Wikipedia er Marokko et konsituelt monarki med parlament. Jeg får ikke helt tak på hva dette vil si, og hvodan dette virker. Om du skjønner? Syns det står litt komplisert forklart på wikipedia. Noen som kan være så snille å forklare meg dette. Da ville jeg blitt utrolig glad! Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det betyr vel rett og slett at monarken både er beskyttet og begrenset av grunnloven, og at den politiske makten er organisert parlamentarisk. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Monarkiet er som Norge nedfellet i landets grunnlov, og Kongen er statsoverhode assistert av en utnevnt(av kongen) statsminister. Men i motsetning til slik det er i Norge, har kongen mange utøvende mydigheter som for eksempel rett til å oppløse parlamentet og ta i bruk militæret Lenke til kommentar
SSGXD Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Tusen takk! Da vet jeg hva jeg skal skrive. Fikk et tips av læreren om å bare fortelle i korte og enkle trekk hva det ville si. Men det fikk ikke jeg til med hjelp fra wikipeidia. Men nå er alt mye klarere Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 www.freedomhouse.org har ein del om styresettet til dei ulike landa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå