Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svarte monitorer ved oppstart

Anbefalte innlegg

Har lest med stor interesse alle andre emner om tilsvarende problemer men har ikke funnet noen løsning. Jeg har har hatt striper og artifacts på monitorene i noen tid. Så fryser maskina og jeg må tvinge en omstart, noe som resulterer i svarte skjermer. Viftene går og det er normal hd aktivitet i noen sekunder og så skjer det ingen ting. Har forsøkt det man blir rådet til i slike sammenhenger: Sjekket alle tilkoblinger, ram, hd, etc.

Oppsett:

Bad Axe 2

4 GB OCZ ram 800MHz

Radeon X1950XT

E6700 Core2

PSU: ToughPower 850W

Ingenting er overklokket.

Alle gode råd mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar :)

Tror nok du har rett ang. skjermkortet ja. Etter å ha stått avslått i et døgn prøvde jeg å starte igjen og nå fungerer alt som det skal. Det kan virke som om skjermkortet har gått for varmt, derav stripene og "skjermabnormalitetene". Synes også å huske at X1950XT er et kort som har en tendens til å gå litt varmt, har bare orginalkjøleren på nå. Er det en idé å påføre ny kjølepasta, eller er det beste å kjøpe en bedre kjøler?

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Når jeg tar en omstart etter at alt startet opp som normalt skjer det "merkelige" ting. Ofte så vil ikke maskina starte igjen (samme problem som over), eller den fryser i bootprosessen. Lar jeg maskina stå avslått en times tid så kan jeg som regel starte normalt igjen. Kan skjermkortet være skyld i dette? Eller er det PSU'en?

Lenke til kommentar
Ofte så vil ikke maskina starte igjen (samme problem som over), eller den fryser i bootprosessen.

Akkruat dette har jeg og opplevd flere ganger, ved restart. Så jeg tar alltid, "slå" av, og så starte ved normal måte. Aldri gidda å sjekka hvorfor. Mye pga at jeg alltid kjøre godt overklokket. Sammenheng... mulig.

Lenke til kommentar

Har kommet fram til at det er 99% mulighet for at det er minnerelatert. Tok nemlig ut alle minnebrikkene utenom èn, og maskina booter som normalt, i Windows så klokket jeg opp skjermkortet for å se om jeg kunne gjenskape artifacts og striper, men det kjørte fjellsolid (har renset det og påført ny kjølepasta). Prøvde så å restarte maskina og alt fungerer som normalt, så nå gjenstår det forhåpentligvis bare å luke ut den dårlige minnebrikka ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...