engedale Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har en 96 modell Passat stasjonsvogn 1.6 liter / 100Hk (siste modellen av den gamle typen). Problemet er at jeg mister gass på aircondition anlegget. Det holder i ca 2-3 måneder så er det tomt. Forrige gang fyllte de også på sporingstoffer i tillegg. Men jeg kan likevel ikke se noen lekkasjer noen steder. Noen som vet om noen svakheter på denne type aircondition anlegg? Regner med samme type anlegg blir brukt også i mange andre VAG modeller. Og at det derfor kanskje er visse feil som går igjen på disse anleggene? Feks pakninger? Det er en gammel bil, så jeg ønsker ikke å skifte mer på AC anlegget enn absolutt nødvendig. Finnes det noe tetningsmiddel man kan ha på? Lenke til kommentar
amund_l Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Men jeg kan likevel ikke se noen lekkasjer noen steder. Du har seff brukt UV-lys og tilhørende briller for å se sporstoffet? Lenke til kommentar
engedale Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Du har seff brukt UV-lys og tilhørende briller for å se sporstoffet? Vel. Det sa de på verkstedet ingenting om. Da er det kanskje ikke så rart jeg ikke har funnet noen lekkasje. Man lærer noe nytt hver dag :-). Det jeg lurer veldig på er om det er noen svakheter som går igjen på disse anleggene. Hvis det er det, bytter jeg de tingene og håper det beste. Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Sporingsstoffet viser godt i uv-lys, briller er ikke en nødvendighet. Husk å tørke bort skitt og urenheter på rørene når du feilsøker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå