Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

er dette kabinette bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har aldri gjort det før.. har kun satt inn en harddisk, bytta ram brikker og bytta skjermkort..

men skal vel få det til..

den skal bare stå på samme sted hele tia så det vikdigste er at det er stort nok så det ikke er trangt å bygge.. og at ting er lett å plasere.. du skjønner.. tenker mest på bygginga.

Lenke til kommentar
har aldri gjort det før.. har kun satt inn en harddisk, bytta ram brikker og bytta skjermkort..

men skal vel få det til..

den skal bare stå på samme sted hele tia så det vikdigste er at det er stort nok så det ikke er trangt å bygge.. og at ting er lett å plasere.. du skjønner.. tenker mest på bygginga.

Om du skal ha et lett kabinett å bygge i så kjøp deg CM Stacker

page1-2.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt dette og vet ikke om det er bra eller dårlig. Den er nok rimilig, men kommer uten vifter, og kvalitetsvifter med bra effektiftet og lite støy koster en del. Du bør undersøke prisen på viftene før du kjøper dette, du bør ha 2-3 vifter og avhengig av dine behov, prisen på viftene kan fort bli mer enn selve kabinettet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

er det så viktig å ha vifter da? vis man ikke skal klokke? setter det heller inn senere.. vifter koster da ikke mere 79 kr stykke da.. vis jeg husker riktig..

Edit: skal kjøpe cpu vifter før jeg klokker så da kan jeg jo ta med

Front: 1 st. 120mm

Bak: 1 st. 120mm

Sidopanel: 2 st. 80mm

Endret av eirik845
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva slags komponenter du skal ha i kabnettet, men uansett trenger du minst ett par vifter i et normalt/uklokket sytem. Det er lurt å ha minst en inntak og en utsug vifte, ellers kan det fort bli for varmt. Selv om du ikke overklokker, hvis du har en kfraftig GPU, eller ander komponenter som utvikler varme, da trenger du flere vifter.

Jeg har aldri prøvd de 79-kroners viftene, men vannlighvis de billigeste bråker for mye og kjøler for lite. Kvalietetsvifter koster ca. 120 kr per stykker og du bør undersøke litt om hvor mange vifter du trenger før du kjøper dette. Hva skal du ha i kassen?

EDIT: etter det jeg forstår av beskrivelsen på produktet, disse :

Front: 1 st. 120mm

Bak: 1 st. 120mm

Sidopanel: 2 st. 80mm

er ikke inkludert i pakken, og de kan fort bli noen hundre lapper å skaffe disse.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Disse er bra, Mist-viftene har bra kvalitet og er veldig stille, men de er ikke veldig effektive. Du kan godt kjøpe disse 2 og vil klare deg.

Du kan også vurdrer å bytte en av disse med Noctua NF-S12 og bruke den som utsug-vifte, fordi den er mye mer effektiv og flytter masse luft, og er like stille også. Prisdiferansen blir en 50 lapp, og det er værdt det.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...