Gå til innhold

Flimring på HP LCD skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørt auto adjust ?

Forsøkt med forskjellige oppfriskningsfrekvenser ?

Flytta skjermen bort fra høytalere eller PC (Hvis den står nære) ?

Prøv det og se om noe av det hjelper.

Oppfriskningsfrekvenser og påvirkning fra høytalere/PC er ikke gjeldende for LCD-skjermer. Det eneste er auto adjust som du sier. Om det ikke er noe galt med skjermkortet da...

Lenke til kommentar

Oppfriskningsfrekvenser og påvirkning fra høytalere/PC er ikke gjeldende for LCD-skjermer.

Dette er feil! Har opplevd begge deler (med forskjellige skjermer) Vet at Refresh rate ikke burde ha noe og si på en LCD grunnet teknologien, men det kan faktisk forekomme forskjellige forstyrrelser i bildet alt ettersom hva man bruker. Grunnen til dette aner jeg ikke men..

Det med at skjermen står for nære PC'en opplevde jeg faktisk i dag. En kollega hadde problemer med forstyrrelser - flimmring på skjermen. Han sitter med en bærbar og når vi flyttet skjermen lenger bort fra PC'en sluttet det og flimre.

Lenke til kommentar

k... jeg klarte å løse problemet. Problemet var så enkelt som at denne typen LCD skjerm må stå på oppløsningen "1024x768", hvis ikke vil den flimre.

Dette står foresten i instruksene! :roll:

problem er iallefall løst

Lenke til kommentar

WebKnight,

Om jeg ikke tar feil, er det forskjell på TFT og LCD. TFT brukes gjerne på bærbare, mens LCD er en litt nyere/annerledes teknologi. Godt mulig jeg tar feil, men jeg har aldri hørt om LCD skjermer som har blitt påvirka av elektromagnetisk stråling (men klart, er strålinga sterk nok, vil den nok påvirke det meste...)

Lenke til kommentar
WebKnight,

Om jeg ikke tar feil, er det forskjell på TFT og LCD. TFT brukes gjerne på bærbare, mens LCD er en litt nyere/annerledes teknologi. Godt mulig jeg tar feil, men jeg har aldri hørt om LCD skjermer som har blitt påvirka av elektromagnetisk stråling (men klart, er strålinga sterk nok, vil den nok påvirke det meste...)

Nå vet jeg ikke hva det var i IBM'en til kollegaen som påvirket (den eksterne) LCD skjermen, kan vel være annet enn el.mag stråling men noe var det iallefall..

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar feil, er det forskjell på TFT og LCD. TFT brukes gjerne på bærbare, mens LCD er en litt nyere/annerledes teknologi.

Du tar nok litt feil, her. TFT (thin-film transistor) er en type LCD-skjermer. Alle moderne LCD-skjermer bruker TFT-teknologi (aktiv matrise), både de i laptoper og de frittstående. Før fikk man også kjøpt passive LCD-skjermer, som hadde voldsomt dårlig responstid, dårlig kontrast osv. Slike skjermer brukes fremdeles i mobiltelefoner og PDA-er (mulig at noen av de nyeste bruker TFT).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...