Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Stygge platecover


Anbefalte innlegg

Spørsmål 1: Hvorfor er Eddie avbildet i artikkelen når ingen Maiden album blir listet opp?

 

Spørsmål 2: Hvorfor er Shakira med i listen. Hva kan gå feil når man tar Shakira og avbilder henne så godt som uten klær? Høres ut som en vinnerformel og kan bare overgås om man fjerner alle plagg og ikke sensurerer bildet.

 

 

Fy faen, det Scorpions-coveret tar smakløsheten til nye høyder.

 

Skal vell egentlig være veldig glad for at vi bor i Norge og ikke i USA med tanke på at coveret til Scorpions ble postet. Poster eller forumets eier/e ville vell blitt saksøkt herfra til universets ende med tanke på at jenta på coveret er 10år, og naken... Wikipedia blir jo etterforsket av FBI fordi de ikke fjernet eller sensurerte det coveret i en av sine artikler... Men ja, coveret er smakløst og ganske ugjennomtenkt. Men PR pga det har de jo fått da. Og det er jo ett samler objekt har jeg lest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som er så usømmelig med Madonna sitt cover? Er det forventet at hun skal kle seg i bestemorklær bare fordi hun har rundet 50?

 

Jeg vil nå tro det er flust av menn i 40-70 års alderen som liker akkurat det der. Om madammen min ser slik ut om 20 år så er hun velkommen til å vise litt hud. :wee:

 

Ellers så var det mye skrekkelig å se både i tråd og artikkel.

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke enig i valget om å føre opp Trout Mask Replica på denne listen. Det er jo faktisk fantastisk bra! For det første er det jo iøyefallende. Altså, herregud, hva vekker mer nysgjerrighet enn en fugleskremsellignende skapning med ørretmaske på en knall rosa bakgrunn? For det andre så viser jo faktisk albumcoveret hvordan musikken i albumet er: uhøytidlig, sært og surrealistisk.

 

Men egentlig en grei liste. Artig å se Mew der inne. :)

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Hva er det som er så usømmelig med Madonna sitt cover? Er det forventet at hun skal kle seg i bestemorklær bare fordi hun har rundet 50?
Enig - ble litt overrasket når jeg så det coveret der, når det finnes så ufattelig mange andre verre covere (enn også de andre i listen). De coverne som har blitt postet her i tråden, er jo bare en liten håndfull av det som eksisterer av stygge covere.

 

Jeg reagerer også på det G2Petter reagerer på - fatter ikke vitsen med én side for hvert album. Hvorfor ikke to gange fem istedet?

Lenke til kommentar

Lennon og Yoko Ono sitt cover skulle jo aldri vært fint i den forstand. Det skulle være "la oss være fri og la oss være naken"-ting som pågikk på den tiden. Derfor er det coveret fortsatt bra pga tanken bak. :) Lennon var og forblir et geni, selv om han er død. Legende blir vel det korrekte ordet :p

Lenke til kommentar
Hva er det som er så usømmelig med Madonna sitt cover? Er det forventet at hun skal kle seg i bestemorklær bare fordi hun har rundet 50?
Enig - ble litt overrasket når jeg så det coveret der, når det finnes så ufattelig mange andre verre covere (enn også de andre i listen). De coverne som har blitt postet her i tråden, er jo bare en liten håndfull av det som eksisterer av stygge covere.

 

Jeg reagerer også på det G2Petter reagerer på - fatter ikke vitsen med én side for hvert album. Hvorfor ikke to gange fem istedet?

 

Det coveret hadde vært usømmelig og ekkelt om hun var 20 og jordklodens heiteste dame. Tacky outfit til tusen som på ingen som helst måte er i nærheten av sexy. Jeg er like glad i lettkledde/halvnakne damer som enhver annen gjennomsnittlig mann, men det går ingen automatikk i at å være lettkledd er det samme som å være sexy.

For å være sexy for andre en pubertale 13-åringer kreves det også stil, noe coveret har en total mangel av.

 

Vi har vel allerede nevnt at vi ikke ville være repeterende og bare bringe frem alle disse ukjente coverne som er gjengangere i alle slike kåringer, men legge lista litt høyere og faktisk ta for oss etablerte musikere. Hvem bryr seg nå egentlig om latterlig stygge covere som kommer fra et ukjent tysk kjeller-danseband som ingen noensinne har hørt om. Er ikke så mye moro i det.

Lenke til kommentar

Lakk og lær skal da ikke være stilfullt? Det skal jo være rått og ganske "vulgært". Er jo endel av poenget med det. Nå har aldri lakk og lær vært helt min greie, men bortsett fra det merkelige beltet, så faller hun jo godt inn i konteksten føler jeg.

 

Syntes bildet er flott, med tanke på provosering. Det utfordrer den generelle hops oppfatning av hvordan en 50-åring "skal" oppføre seg. Noe som er kjennetegnet på Madonna, hun gir faen i de generelle normene og er den hun ønsker å være. Om det måtte plage noen så er det ikke hennes problem. ;)

 

Madonna har jeg stort sett aldri skjønt meg på, bortsett fra akkurat det. Hun er ingen sau. Selv om hun prøver litt vel mye til tider for å distansere seg fra saueflokken. Men igjen, det er deler av hennes image. Så coveret er i hvert fall noe i den retning jeg tolker det. Selv om hennes årelange uforutsigbarhet nå gjøre henne mindre forutsigbart. Så et slikt cover er ikke lenger overraskende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...