Gå til innhold

laptop til tv med hdmi, får bare bilde!

Anbefalte innlegg

Får bare bilde og ingen lyd når jeg kobler laptop til tv!!!!

Jeg har en forsterker med HDMI inngang hvor jeg kobler laptop til forsterker som videre er koblet til min flat tv med hdmi, men jeg får bare bilde, får ingen lyd på denne måte.

Har windows vista på laptopen min og har testet å gå inn på lydinstillinger å forandre på allt som kan forandres på ved de forskjellige valgene som "Digital utdataenhet(HDMI) og Realtek digital Output, setter de på "bruk som standard" men skjer ingenting, tror jeg har prøvd å forandre på allt som går ann å forandre bare for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke :-/

Kan det være noe softwaretull her eller er det noe jeg gjør hakkane galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+7815234

Har vel noe med playback og lydinstillingene å gjøre. Umulig å si med så lite informasjon, men jeg vil anta det.

Lenke til kommentar
Høyreklikk på lydikonet på verktøylinja.I vinduet som åpnes,klikk på avspilling.Der kan du angi HDMI som standardenhet.

prøvd dette uten resultat

forøvrig trenger jeg ikke hdmi . dvi adapter der jeg har hdmi inngang på forsterkeren som videre er koblet til tv via hdmi.

Får somsagt bilde opp på tv når jeg kobler laptop på forsterkerens hdmi inngang, men får ikke bilde :-( har prøvd alle tenklige måter å få dette til på, men veldig kjipt å måtte bruke phono når man i utgangspunktet skal kunne få det til med digital lyd via hdmi :-(

pcen jeg har er en Toshiba Satelite p-200 16c

Trengs det noe mer info for å finne ut hvor feilen kan ligge i tillegg til det overnevnte?

Lenke til kommentar

Har du HDMI 1.3 kabel? Har du et skjermkort i laptopen din som kan sende lyd? Kan forsterkeren din ta imot lyd gjennom HDMI? Kjør lyden ut fra lydkortet til forsterkeren parallelt med hdmi-kabelen, så skal du få lyd. Eneste løsning jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...