Slabbedasken Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Får bare bilde og ingen lyd når jeg kobler laptop til tv!!!! Jeg har en forsterker med HDMI inngang hvor jeg kobler laptop til forsterker som videre er koblet til min flat tv med hdmi, men jeg får bare bilde, får ingen lyd på denne måte. Har windows vista på laptopen min og har testet å gå inn på lydinstillinger å forandre på allt som kan forandres på ved de forskjellige valgene som "Digital utdataenhet(HDMI) og Realtek digital Output, setter de på "bruk som standard" men skjer ingenting, tror jeg har prøvd å forandre på allt som går ann å forandre bare for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke :-/ Kan det være noe softwaretull her eller er det noe jeg gjør hakkane galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hvordan har du koblet lyd fra laptopen til forsterkeren? Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Du er klar over at HDMI 1.3 kan lede både bilde, og lyd ikke sant? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Får han lyd gjennom HDMI hvis han har nvidia skjermkort? Mulig jeg har misforstått,men er det ikke bare ati kort som gir den muligheten? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Har ATI 2400HD skjermkort et Realtek lydkort i min laptop. Kobler pc til forsterker via hdmi kabel. Forsterkeren er koblet til flatskjerm med hdmi så jeg får bilde på laptopen på tv, men får ikke lyden frem :-/ Skjønner ikke hva jeg gjør galt! Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hva skjer når du kobler direkte fra skjermkortet til tv,hvis du har HDMI kontakt på tv da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Har vel noe med playback og lydinstillingene å gjøre. Umulig å si med så lite informasjon, men jeg vil anta det. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Høyreklikk på lydikonet på verktøylinja.I vinduet som åpnes,klikk på avspilling.Der kan du angi HDMI som standardenhet. Endret 13. mai 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Mulig du trenger en slik adapter: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=6299420 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342932 Både PCutstyr.no og Komplett tilbyr levering via brevpost. Jeg trengte en slik (nesten likens, bare for 3x serien) for å få lyd på mitt skjermkort. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Høyreklikk på lydikonet på verktøylinja.I vinduet som åpnes,klikk på avspilling.Der kan du angi HDMI som standardenhet. prøvd dette uten resultat forøvrig trenger jeg ikke hdmi . dvi adapter der jeg har hdmi inngang på forsterkeren som videre er koblet til tv via hdmi. Får somsagt bilde opp på tv når jeg kobler laptop på forsterkerens hdmi inngang, men får ikke bilde :-( har prøvd alle tenklige måter å få dette til på, men veldig kjipt å måtte bruke phono når man i utgangspunktet skal kunne få det til med digital lyd via hdmi :-( pcen jeg har er en Toshiba Satelite p-200 16c Trengs det noe mer info for å finne ut hvor feilen kan ligge i tillegg til det overnevnte? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Har du HDMI 1.3 kabel? Har du et skjermkort i laptopen din som kan sende lyd? Kan forsterkeren din ta imot lyd gjennom HDMI? Kjør lyden ut fra lydkortet til forsterkeren parallelt med hdmi-kabelen, så skal du få lyd. Eneste løsning jeg kommer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå