lillemeg666 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Tenkte å bygge ny pc. Ønsker meg hovedkort med 2 prosessorer, men finner ingen tester på de. Grunnen til at jeg vil kjøre 2 prossessorer er at jeg har lyst å kunne gjøre to ting samtidig, uten fare for kræsj. Feks. brenne cd samtidig som jeg gjør andre ting. Noen anbefalinger?? noen som vet om ulemper ved å kjøre 2 prosessorer i forhold til kvalitet på hovedkortet?? alle tips mottas med takk... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Skal du bruke mye penger? Har vel stort sett 2 alternativer: 1. Løsning fra AMD med 2 mp prosessorer. Den billigste men ikke den beste løsningen pga. gammelt chipset. 2. Kjøpe en P4 3.06 ghz cpu med et av de nyeste hovedkortene som støtter hyperthreading. Denne prosessoren oppfører seg som en dual løsning. Litt dyrere, men også litt bedre tror jeg. Lenke til kommentar
lillemeg666 Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 nå har jeg sansen for AMD prosessorene, og har tenkt å bruke det... Nå sitter jeg på en gammel AMDK6 350 prosessor, med 192mb minne. Som sagt, ønske mitt er å kunne jobbe problemfritt med to ting som krever høy kapasitet, vil dagens prosessorer med nok minne kunne gjøre dette kanskje, UTEN å kjøre 2 prosessorer? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Såvidt jeg har forstått så vil et dual system gjøre dette bedre uansett. Men det skal sies at nye systemer idag er veldig kraftige og du kan fint kjøre mange programmer samtidig. Blir et spørsmål om pris. Et dual system kan fort bli dyrt. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hovedkort koster deg 2.000,- CPU-er koster deg fra 550,- og oppover. XP-CPUer kan også brukes, men jeg tror de må "moddes" litt. Du finner mye om det på nett. Alle HW serverne kjøere Dual MP og det fungerer veldig bra. Har også en dual MP selv og det er en meget stabil og problemfri platform. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 har selv et dual cpu fra amd med mp 1800+ og 2000+ fungerer fint det litt tregt hk men får litt over 11k på 3dmark 2001 da bruker r9700pro for de som lurte *edit la til skjermkortet* Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 nå har jeg sansen for AMD prosessorene, og har tenkt å bruke det...Nå sitter jeg på en gammel AMDK6 350 prosessor, med 192mb minne. Som sagt, ønske mitt er å kunne jobbe problemfritt med to ting som krever høy kapasitet, vil dagens prosessorer med nok minne kunne gjøre dette kanskje, UTEN å kjøre 2 prosessorer? hvis du har kraftig nok cpu og ram har du ikke bruk for 2 cpuer, du vil stort sett ikke merke noe som helst bedre ytelse fordi stort sett ikke noe av vanlige programmer støtter dual cpu uans iaffal, på min andre maskin, en P3 1GHz, er det ikke noe problem og brenne samtidig som jeg gamer q3 eller no smart no, og lar seti@home kjøre samtidig Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har et MSI 694D Pro (dual PIII hk), og kjørte lenge med bare en cpu, for en stund siden kjøpte jeg en cpu til. Til mitt bruk ble det ikke akkuratt den største ytelsens økningen. Det går fortsatt dårlig å gjøre andre ting samtidig som jeg brenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå