TeisL Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 hei, jeg er ganske fersk i php og prøver å lage en helt enkel login side. men så kommer har det stoppet helt opp for jeg klarer ikke finne en feil... er det noen som ser hva jeg har gjort galt? <?php ini_set ('display_errors', 1); error_reporting (E_ALL & ~E_NOTICE); include("header.html"); print'<div id="leftcontent"> <h1>Logg inn</h1> <p>Her logger du deg inn.</p> if(isset($_POST["submit"])){ if((!emty($_POST["username"]))&&(!emty["password"]))){ if(($_POST["username"]=="admin")&&(&_POST["password"]=="admin")){ print (<p>Du er innlogget.</p>); }else{ print (<p>Brukernavn og passord stemmer ikke.</p>); } }else{ print(<p>Du har ikke skrevet både brukernavn og passord.</p>); } }else{ print(<form action="login.php" methode="post"><p> Brukernavn: <input type="text" name="username" size="20" /><br> Passord: <input type="password" name="password" size="20" /><br> <input type="submit" name="submit" value="Logg inn" /></p> </form>); } print(</div>); include ("footer.html"); ?> Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 - Du bruker ikkje indent, dette gjør det veldig vanskelig å lese koden. - Ellers så har du ikkje avsluttet den første print ' med '; før if(isset($_POST['sub.... - Og du har glemnt fnuter i alle andre print(); kall. Det skal vere print('<p>Du er..'); Ellers så er det fint om du kopierer inn feilmeldingene du får, det er ikkje sikkert alle her orker å debugge koden din manuelt Lenke til kommentar
Raring Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) - Du skriver "emty" istedetfor "empty" Endret 14. mai 2008 av Raring Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 - Du skriver "emty" istedetfor "empty" Har ikke no bra svar, men jeg så du brukte Print. jeg mener å ha lest at echo er raskere Lenke til kommentar
nwinger Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) "emty" i stedet for "empty".. Edit: Ser noen allerede har svart dette Endret 13. juli 2008 av nwinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå