Gå til innhold

Hjelp til valg mellom 2 bærbare

Anbefalte innlegg

Har sett på 2 bærbare en stund nå men jeg finner ikke ut hvilken som jeg skal velge mellom http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=93513og http://www.multicom.no/SystemConfigurator....81%3bc%3a100560(med Quad eller duo prossessor og 500gb harddisk resten på det normale)Skal brukes til spill :D Noen som vet hvilken jeg burde velge?

Edit: Fant netopp ut at jeg bør ta den fra multicom, Men da lurer jeg bare på om det er noe poeng i å ta quad core prosessor siden nesten ingen spill kan bruke det enda.Noen som vet?

Endret av kvitlakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har du nok penger, ta den på multicom.

Jeg har selv Quad core i min stasjonære pc, og man kan kjøre flere programmer som krever litt mye, som f.eks Photoshop osv.

Quad core prosessor er visst veldig bra til folk som redigerer bilder osv.

Selv ville jeg tatt Multicom-en hvis jeg hadde hatt nok penger. =]

edit: må si meg overrasket at man kan få quad-core i en bærbar pc. ^^

Endret av Kexxy er sexxy!
Lenke til kommentar

Hehe, har da tenkt å la den stå på laderen så strøm er ikke noe problem ^^ Eneste som hindrer med fra å bestille PCen er at jeg ikke vet hva som er lurest å ta av dual core og quad core, tenkte at siden quad er bedre på flere programmer bør jeg ta dual siden den er (ivertfall slik jeg forstod det) bedre på spill akorat nå,siden det er få spill som effektivt bruker 4 kjerner(eller ingen? er ikke sikker). Det er i alle fall det jeg forstod av det :S

Endret av kvitlakk
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det finnes spill i dag som vil yte bedre med en 3 Ghz dual core enn med en 2,4 Ghz quad-core, selv om de ikke klarer å utnytte alle fire kjernene. Begge deler er såvidt jeg kan forstå solid overkill til spillformål...

Lenke til kommentar

Overklokke en 3 Ghz prosessor i en bærbar? Da trenger du ikke være redd for at den går varm, du kan være helt sikker på at den kommer til å gjøre det. Jeg ville på dette tidspunktet helst anbefalt deg å like godt kjøpe en stasjonær maskin, ettersom det ser ut som det er det du egentlig er ute etter.

Lenke til kommentar

Trenger bærbar til videregående + da kan jeg bare ta med den når jeg skal på lan. sist jeg skulle ta med den dataen jeg har nå gikk det galt ^^ mista den ned en trapp så var det såvidt vi fikk liv i den igjen. Overklokkinga kan jeg godt klare meg uten,når jeg tenker meg om skulle jeg ha klart og tenkt selv at overklokking + bærbar ikke er ein god kombinasjon siden det er trankt og det bare er en vifte.

Men takker for alle svar :thumbup: da blir det den fra multicom.no :D

Endret av kvitlakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...