sttrons Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Tenkte e skulle prøve meg på et kveld\natt bilde igjen, siden jeg syns det er gøy og utfordrende. denne gangen gikk det utover kirka i mandal. hadde ikke stativ, så kunne ikke brukt så sen lukkertid jeg ville. men men. samt jeg kunne tenkt å komt lengre bak og ned, eller nærmere med en vidvinkel og froskeperspektiv. the big allmighty fyr i vei. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg anbefaler en hvilken som helst form for stativ/underlag til kameraet for å gjøre bildet skarpere. Hvilken ISO brukte du? Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 exifen på bildet er iso 200 lukker 4s blender f\18. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Du kan redusere lukkertiden betydelig ved å øke iso et hakk til 400 og i tillegg bruke f.eks. blender 8 eller 5.6 - det vil neppe utgjøre noen forskjell på dette bildet i forhold til 18 som du har brukt. På denne type bilde trenger du ikke så liten blender - går du noe særlig over 11 på digital speilrefleks kan det tvert imot føre til at bildet blir mer uskarpt. Endret 11. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå