Gå til innhold

Hva er et menneske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mennesker er guder. Men vi er også bare støv.

Er dette er sånt standard kristent svar? De vet ikke og må dermed svare med et sånt "tolke det dit du vil" svar...

Har sett dette fra den religiøse fronten en del ganger nå.... :innocent:

Alle mennesker er "Organic meatbags" som rampage så pent skrev :D Alle levende organismer har også the selfish gene, det egoistiske genet, som gjør at arten evolverer og overlever med naturlig utvelgelse. Det faktum at 99% av alle arter som noengang har levd på denne jorden er utryddet er vel en grei på minnelse om at naturlig utvelgelse er beinhard og at vi ikke skal være så bråsikre på å overleve selv som art... :D Men vi evolverer hele tiden, vi som alle andre arter.

Leste her en dag at japanere i store byer svetter mye mindre i dag enn for tredve år siden, dette gjorde de visstnok på grunn av lukt på trange steder osv .. Mini evolusjon? Og vi i nordeuropa klarer å fordøye melk, noe asiatere ikke er i stand til. Men de klarer jo heller ikke alkohol har jeg latt meg fortelle? Menneske er og blir en rar art samme hvordan en ser det....

Lenke til kommentar
Leste her en dag at japanere i store byer svetter mye mindre i dag enn for tredve år siden, dette gjorde de visstnok på grunn av lukt på trange steder osv .. Mini evolusjon? Og vi i nordeuropa klarer å fordøye melk, noe asiatere ikke er i stand til. Men de klarer jo heller ikke alkohol har jeg latt meg fortelle?

Kilder?

Endret av flueprat
Lenke til kommentar
Mennesker er guder. Men vi er også bare støv.

Er dette er sånt standard kristent svar? De vet ikke og må dermed svare med et sånt "tolke det dit du vil" svar...

Har sett dette fra den religiøse fronten en del ganger nå.... :innocent:

Jeg tror dette muligens er en referanse til Scott Adams' novelle "God's Debris: A Thought Experiment"

Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...