Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor forstår ikke jenter seg på gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi de ikke får det til, fordi de kanskje ikke har prøvd? Men er veldig synd at man skal bli nesten sett ned på pga man gamer.

Ikke dra alle under en kam. Vi er forskjellige vet du.

 

Og ja, jeg gamer selv. Men det finnes jo grenser. Man kan jo game selv om man er sosial. You get the thing.

Lenke til kommentar

Tror nok det ligger i at spillene er mest tilpasset gutter. Ting som å drepe andre og å føle seg stor og sterk og mektig er vel ikke noe som appelerer så sterkt til jenter. Kjæresten min synes adventure spill er gøye og hun kan sitte i timesvis og spille helt enkle spill på mobilen, men f.eks. Age of Conan på en helt ny pc med supergrafikk så hun ikke meningen i, i det hele tatt. "det ligner på det der andre du spillte" (wow) sier hun bare. Samme med assassins creed, virker som det å være en tøff leiemorder i fortiden bare virker absurd på jenter.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Du går vel aldri på kino ? , ser vel aldri filmer ?, aldri teater ? ingen konserter ? Det er vel like mye bort kastet tid som å game ? Er ikke å lese tråder her på forumet like bortkastet tid ? Som sagt jeg sitter ikke å sier at det er fornuftig å droppe ut av skolen for å spille WoW 24/7. Begynner gaming å inteferere med det sosiale liv, skole/jobb og andre ting, så syntes jeg det er usunt, men det er min personlige mening, og folk som vil spille i stedenfor å ha sosialt liv, de får velge det selv

 

Sorry for litt of topic :p

Eksemplene du visste til er sosiale aktiviteter med andre mennesker. Hvis man holder seg inne og sier nei til folk som spør om å finne på noe fordi man heller vil spille, vil jeg si at spillingen er bortkastet av tid. Du får mye igjen ved å være sosial med andre mennesker.

 

Jeg er enig i at man utvikler seg mye ved sosial omgang med andre mennesker. Derfor brukte jeg ikke eksempler som: å spille biljard, hytte tur, ute pils osv osv. Dette er ting man gjør primært for det sosiale. jeg vil ikke si at det er så mye mer sosialt å gå på kino enn å game egentlig. På kinoen sier du ikke ett eneste ord (hvis du gjør det er det sykt irriterende for andre).

Du veksler gjerne noen ord på vei til og fra og tar gjerne en kebab på veien hjem. En som gamer er gjerne litt sosial på sin måte med de han/hun spiller med i form av chat, ventrilo osv. Jeg valgte eksemplene kino, konserter, teater osv av den grunn at jeg ser det som tilnærmet likt sosialt som å game. LAN party er da vel minst like sosialt som å gå på konsert eller musikk festival.

 

jeg er helt enig i at der man begynner å si nei til folk som vil tilbringe tid med en, så er det ikke sunt. dessverre har jeg sett tilfeller på det. Det er ett spørsmål om selv kontroll og avhengighet, selv har jeg aldri følt trangen til å barrikadere meg inne, men så er det jo så mye annet som det er enda værre å bli avhengig av som jeg heller ikke forstår meg på.

 

Som i mitt forgie innlegg så forsvarer jeg ikke gaming ekstremister. Det er et faktum at det finnes en del av de hard-core gamerne som har mindre utviklede sosiale evner enn andre. Vil bare forsvare min egen gaming stil ;) (som forøvrig er på ca 5-6 timer uken )

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Det at jenter ikke forstår seg på gaming er en ren interessesak. Forholdet jenter har ovenfor gaming er tilnermet lik forholdet en gjennomsnitts gutt har ovenfor en jentefilm.

Gaming er serdeles usosialt. Men en gamer blir du ikke før du etter mitt hode spiller mer enn gjennomsnittlig 1 1/2 timer pr dag. Dette over en lenger tidsperiode. Spiller du mindre enn dette ser i alle fall jeg på gaming som et tidsfordriv.

 

Problemet idag tilknyttet gaming er den usosialiteten som dannes. Når du sitter hjemme alene og spiller et pc spill og kommuniserer med en annen person angående pc spilling, så kan du ikke føle deg mye sosial...

 

Personer overnfor har også sammenlignet pc spilling med det å gå på kino. Dette kan jeg så absolutt ikke si meg enig i. Ja, det kan innrømmes at hvis du går alene på kino så kan dette sammenlignes med gaming, men hvem går alene på kino?

 

Dette begrunner jeg med at kommunikasjonen som oppstår på kino er en annen form enn kommunikasjon igjennom mikroforn på pcen. På kinoen kommuniserer du også både før og etter kinoen med de eventuelle andre kino kompissene dine... Ikke all kommunikasjon er verbal heller. 50 % av all kommunikasjon er faktisk non verbal. Dette vill si at du kommuniserer med kroppspråket. dette har du heller ikke mulighet å gjøre når du sitter hjemme med pcen din.

 

Jeg angriper så absolutt ikke personer som spiller pc for tidsfordriv.

Jeg bare forklarer hvor lite kommunikasjon som faktisk dannes ved pc spilling...

Lenke til kommentar

Hva ser dere på som å spille mye da? Selv gamer jeg rundt 5-6 timer hver dag på hverdagene når jeg trener i tillegg, men i helgen kan det fort bli 12-15 timer gaming på en dag. I dag fikk jeg ikke sove på natten så har sittet ved PC fra kl. 5.00, bortsett fra da jeg dro til butikken og måltider :p

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Hva ser dere på som å spille mye da? Selv gamer jeg rundt 5-6 timer hver dag på hverdagene når jeg trener i tillegg, men i helgen kan det fort bli 12-15 timer gaming på en dag. I dag fikk jeg ikke sove på natten så har sittet ved PC fra kl. 5.00, bortsett fra da jeg dro til butikken og måltider :p

Da begynner det å bli altfor mye.

 

Selv spiller jeg ca 5-10 timer i uken, men kan spille opptil 12-14 timer på et døgn hvis jeg finner et nytt spill som jeg liker veldig godt. Dette skjer da ikke så ofte :) . Jeg prioriterer heller aldri spilling forran det å være sosial.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
LAN party er da vel minst like sosialt som å gå på konsert eller musikk festival.

Det kommer an på....

Hvis alle sitter helt tause og spiller i ett sett med headsettet på, slik at de hører kun det på pcen, og ikke lyder rundt, så er det veldig lite sosialt....

 

Jeg driver en god del med LAN, men vil kalle det sosialt...... Vi møtes, tar med data og softgun og kanskje snart moped o.l. når vi har skaffa..... Vi er sosiale samtidig som vi av og til kan spille litt osv......

 

Det er ikke noe galt i gaming og LAN, men hvis livet ditt blir kun et spill, så er det på tide å våkne opp!

Lenke til kommentar
*snip*

Normene der jeg kommer fra er at man snakker minst mulig når man er på kino. I tillegg konser man veldig lite på andres kroppsspråk fordi man er oppslukt av filmen (med mindre du deiter en dame). Kino/teater i seg selv tror jeg er den mest asosiale aktiviteten jeg kan finne på å gjøre sammen med andre. Da ser jeg bort ifra at dette som regel også innebærer transport til og fra kino, og evt det å gå ut og spise etterpå, der man selvsagt har mye anledning til å være sosial :)

Lenke til kommentar
LAN party er da vel minst like sosialt som å gå på konsert eller musikk festival.

Det kommer an på....

Hvis alle sitter helt tause og spiller i ett sett med headsettet på, slik at de hører kun det på pcen, og ikke lyder rundt, så er det veldig lite sosialt....

 

Jeg driver en god del med LAN, men vil kalle det sosialt...... Vi møtes, tar med data og softgun og kanskje snart moped o.l. når vi har skaffa..... Vi er sosiale samtidig som vi av og til kan spille litt osv......

 

Det er ikke noe galt i gaming og LAN, men hvis livet ditt blir kun et spill, så er det på tide å våkne opp!

 

Jeg har aldri, ALRDI, vært på et slikt lan. Det er alltid noen få som gjør det, men de aller fleste er sosiale og faktisk går rundt og snakker med andre kjente og ukjente mer enn tiden man tilbringer foran skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...