Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor forstår ikke jenter seg på gaming?


Anbefalte innlegg

Hei jeg irriterer meg noe sykt over at jenter har hverken forståelse for, eller noen intensjoner om å forstå spilling hvorfor man spiller.

 

Hvis de bare kunne forstått så hadde livet mitt blitt mye enklere og langt mindre problemer, jeg snakker erfaring ang eksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det går selvsagt på interresse og, men mye tror jeg er fordommer. Når en jente (og et fåtall gutter som ikke forstår spill og heller ikke spiller, de finnes jo dem og) hører ordet spill i datasammenheng ser de nok for seg en nokså illeluktende gutt med krum rygg, sittende i et mørkt rom, med headset på og hodet 50 cm fra skjermen. Det hjelper heller ikke at mange tenker på spilling som wow, altså at en som spiller, nesten alltid spiller wow som er veldig nerdete hos jenter.

 

Uansett, det er jo så enkelt som at dem ikke forstår spilling, og derfor ser de ned på det.

Lenke til kommentar

Synes folk skal få lov og gjøre det de har lyst til. Selv spiller dama mi ekstremt mye nintendo wii og spiller på pc også. Er ganske sikker på at hun spiller mer en meg.

 

Alle jenter er ikke slik at de ikke gamer eller forstår hvorfor. Har en barndoms venninne som spiller hver dag. Både pc og konsoller. Hun er faktisk en ganske seriøs gamer i WOW.

Lenke til kommentar

Trur det er bare snakk om norske jenter som ikke held på med so mye gaming.

 

Da eg spelte wow hadde vi 10+ jenter i guildet alle svenske og danske og engelske ingen norske. Same opplegg med neste raiding guild eg vart med i masse jenter der og. Og ei var norsk der resten fra andre plasser.

 

Rekner bare med at grunnen er at norke jenter vil være mer jentete. Reke på byen og vise seg fram. Og øke sin sosiale status mer enn våre naboland. Og/eller ikke tar seg tid, til data/tv spill pga av at kalenderen blir full.

 

 

Og meiningsløs butikk handling hmmm. Eg synes det er kjempekjekt å handle i butikk og over internet. Same med min bror han er sinnsykt ivrig E-bay trader nu. So skjønner godt at jenter liker å handle hehe.

Lenke til kommentar

Enig at flertallet av jenter ser på gaming som noe negativt. Men en del jenter er jo begynt å game for tiden. Det er langt mer vanlig at jenter spiller data i generasjonen 3 til 4 år yngre enn meg (jeg er 20 år) etter hva jeg har sett på ByLan o.l Jeg tror at en av grunnene til at gutter er majoriteten i data spill er at spill i sjangere FPS og RTS ikke appelerer så mye til jenter som til gutter. Jenter ser vel ikke alltid det morsome i å gå rundt i en by / byggning å plaffe løs med AK 47, sånn som gutter gjør, det har vel kansje noe med de gamle instinktene og idolene våre fra fortiden der mannen var krigeren og jegeren. Det samme gjelder vel med RTS, tror gutter lettere ser det morsome i å være en dyktig hærfører enn det vanligvis jenter gjør.

 

Når det gjelder spill som ikke er krigs-baserte så er det plutselig mer vanlig at jenter spiller. Jeg kjenner flere jenter spiller spill som The Sims o.l til tider. Det apellerer mye mer til jenters interesser enn "call of duty 4" og "C & C 3" :p. Jeg sier ikke at det ikke finnes jenter som syntes krigs spill er underholdene, men det store flertallet tror jeg neppe. Hvis det ble utgitt like mange spill som appelerte til den gjennomsnittlige jentes interesse, som det utgies for den gjennomsnitlige guttens interesse, så tror jeg det hadde jevnet seg ganske ut.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke det å spille i seg selv som blir sett ned på av mange, men gamer-stereotypen.

 

Det er nok langt flere enn man tror som spiller data en gang i blant. Veldig mange oppegående og sosiale mennesker som man aldri hadde tenkt på som "gamere" gamer av og til. Damene løper ikke nødvendigvis sin vei om en slik person nevner at han spiller data en gang i blant.

 

Derimot, hvis det kommer en nervøs, overvektig gutt med rundet brille, fett hår og XXL t-skjorte, som så spør "spiller du world of warcraft?", da blir han nok sett ned på av mange.

Lenke til kommentar

Kanskje dei norske jentene spiller i skjul. Jentefester kan sikkert vere kodeordet deira for LAN :p Men ei som eg skal treffe i sommer som kanskje kan bli min kjæreste spiller mykje Call of Duty 4, jepp ho springer rundt med AK-47 og flira høgt. Men ho er Engelsk da hehe.

Lenke til kommentar
Kanskje dei norske jentene spiller i skjul. Jentefester kan sikkert vere kodeordet deira for LAN :p Men ei som eg skal treffe i sommer som kanskje kan bli min kjæreste spiller mykje Call of Duty 4, jepp ho springer rundt med AK-47 og flira høgt. Men ho er Engelsk da hehe.

 

hehe no byttet jeg akkurat ut teorien om putekrig i undertøy med en skikkelig call of duty 4 match :p

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange jenter som ikke forstår poenget med gaming i det hele tatt. Antakeligvis fordi de har en misoppfatning om at det bare er for NERDER og folk uten liv, samt at alle spillene er dølle. Syns bare det er feil å generalisere og si at alle jenter syns det er kjedelig og ikke forstår seg på det.

Lenke til kommentar
Folk har vel inntrykket av at gamer=nerd.

 

Men jeg er vel kanskje en nerd men jeg gamer ikke, men jeg ville ikke likt at dama mi hadde gamet. Bortkasting av tid mener nå jeg.

 

Du går vel aldri på kino ? , ser vel aldri filmer ?, aldri teater ? ingen konserter ? Det er vel like mye bort kastet tid som å game ? Er ikke å lese tråder her på forumet like bortkastet tid ? Jeg sitter ikke her å forsvarer at det er sunt å sitte inne å spille data dag og natt. men å generalisere at gaming er bortkastet tid er vel litt drøyt. Ettersom folk i Norge jobber vanligvis 8 timer dagen, med alt det andre som skal gjøres som spising, soving, husarbeid osv osv så sitter vi igjenn med noen timer daglig. Når disse timene går og vi ikke har noe å gjøre så har vi utviklet et behov for å underholdes. Her velger noen gaming, mens andre velger andre måter. Selv så spiller jeg data iblant, når studier og jobb er unnagjort og hvis jeg ikke skal være med venner. Det velger jeg fordi jeg syntes det er underholdne. Jeg kjønner ikke logikken med "bort kastet tid" Grunnen til at vi underholder oss med gaming, film o.l er jo akkurat fordi vi har for mye tid.

 

Som sagt jeg sitter ikke å sier at det er fornuftig å droppe ut av skolen for å spille WoW 24/7. Begynner gaming å inteferere med det sosiale liv, skole/jobb og andre ting, så syntes jeg det er usunt, men det er min personlige mening, og folk som vil spille i stedenfor å ha sosialt liv, de får velge det selv

 

Sorry for litt of topic :p

 

Det er sikkert mange jenter som ikke forstår poenget med gaming i det hele tatt. Antakeligvis fordi de har en misoppfatning om at det bare er for NERDER og folk uten liv, samt at alle spillene er dølle. Syns bare det er feil å generalisere og si at alle jenter syns det er kjedelig og ikke forstår seg på det.

 

Tror kansje det er noe der også. I og med at mange gamere er det som de fleste definerer som "nerd" så er det blit en fordom nesten. Å si at ALLE gamere er nerder er vel det samme som å si at INGEN jenter liker å game eller fostår seg på det, eller forsåvidt at ALLE muslimer er terrorister.

Her er det den klassiske "ta alle under samme kost" tanke gangen

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Du går vel aldri på kino ? , ser vel aldri filmer ?, aldri teater ? ingen konserter ? Det er vel like mye bort kastet tid som å game ? Er ikke å lese tråder her på forumet like bortkastet tid ? Som sagt jeg sitter ikke å sier at det er fornuftig å droppe ut av skolen for å spille WoW 24/7. Begynner gaming å inteferere med det sosiale liv, skole/jobb og andre ting, så syntes jeg det er usunt, men det er min personlige mening, og folk som vil spille i stedenfor å ha sosialt liv, de får velge det selv

 

Sorry for litt of topic :p

Eksemplene du visste til er sosiale aktiviteter med andre mennesker. Hvis man holder seg inne og sier nei til folk som spør om å finne på noe fordi man heller vil spille, vil jeg si at spillingen er bortkastet av tid. Du får mye igjen ved å være sosial med andre mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...