Gå til innhold

Skal vi ha en høyere respekt for religion enn andre meninger?

Anbefalte innlegg

Støtter Dimitrij, men okjatakk sin påstand er jeg uenig i. Det må være lov til å lære barn vitenskap, kritisk tankegang og skeptisisme.

Nå er det en forskjell på å lære kritisk sans og naivt synspunkt på alt man leser. Bare se på det som fremstilles i media, om at vi skal dø i 2037 fordi en vitenskapsmann har sagt det.

Du kan ikke sammenligne ytterpunktet på den ene siden med midtpunktet på den andre ;) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At vi skal dø i 2037 er en religiøs påstand.

Det er (var?) snakk om en komet/asteroide som kan treffe oss. Det var ikke selve hendelsen jeg tenkte på, men prinsippet bak.

Hvem sier at religiøse ikke lærer kritisk sans?

Et barn vil bli påvirket av foreldrene. Om foreldrene er sosialister vil barnet bære preg av det. De vil ta med seg skikker hjemmefra, være seg be om kvelden eller rape under måltid.

Lenke til kommentar
Det kommer an på hvem som fremstiller det. Hvis det er en høyt respektert forsker, er det slett ikke ufornuftig å anta at det han kommer med er sannhet.

Synd det ikke er mange av dem iforhold til alt bullshittet vi utsettes for.

Lenke til kommentar

Ja, la oss slutte å tro på evolusjon, big bang og elektrisitet! Forskerne er sikkert bare en gjeng løgnere.

Ja, la oss slutte å tro på evolusjon, big bang og elektrisitet! Forskerne er sikkert bare en gjeng løgnere.

Det er bedre å finne ut ting på egenhånd! Starte sitt eget forskningslaboratorie.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe poeng. Spørs deg selv hvorfor du tror på evolusjonsteorien. Er det fordi du har studert biologi nøye, eller fordi du stoler på forskerne?

Det er en forklaringsmodell! Det er ikke fasiten på noe som helst. Den har sine forbedringspotensialer den og.

Av det vi vet idag så ser evolusjonsteorien til å være den beste forklarinsmodellen på utvikling.

Det er et poeng jo. Dette skepsisøyet du snakker så høytidelig om. Bruk det. Sammen med utviklingen av vitenskap så kommer det revolusjonerende forklarinsmodeller.

Tror du på meg hvis jeg sier at du sender ut ca 200 watt iform av elektromagnetisk stråling (spektret hvor en finner blandt annet lys og radiobølger)?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...