Gå til innhold

Hjelp til rettskrivingsprogrammer (Bokmål/Nynorsk/Engelsk)

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Eksamen begynner å nærme seg, så jeg har begynt å kikke litt på rettskrivingsprogram. Jeg sliter med dysleksi, og får tillat PC på eksamen. Jeg har brukt den lille rettskrivingshjelpen som er innebygd på Microsoft Word, og den fungerer jo greit til tider, men jeg lurer på om det finnes noe bedre. Nynorsk hjelpen på Word synes jeg er håpløs.

Finnes det noen fine rettskrivingsprogram for Nynorsk, Bokmål og Engelsk? Jeg er ikke ute etter noe oversettingsprogram, bare noe som kan rette opp litt grammatikk feil osv. Hadde vært kjekt om det finnes "Addons" som kan oppgradere eller forbedre allerede den rettskrivingshjelpen som er på Word.

Mvh Chris!

Takker for alle svar! :)

Forresten ett lite tilleggs spørsmål; Finnes det noen Software ordbøker til Nynorsk?

Endret av christo123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nynorsk ER norsk.

Alle dyslektikarane i min kommune får installert LingDys som skrivestøtte på sine maskiner. Stavekontroll til engelsk kan vere LingRight.

Nyno er eit program som kan omsetje frå bokmål til nynorsk.

Men er du sikker på at du får bruke din eigen PC på eksamen då? Då vi kom opp i norsk i fjor måtte dyslektikarane i klassen bruke skulen sine maskiner. Reknar ikkje med at eksamensreglementet er forandra akkurat...

Lenke til kommentar
Nynorsk ER norsk.

Alle dyslektikarane i min kommune får installert LingDys som skrivestøtte på sine maskiner. Stavekontroll til engelsk kan vere LingRight.

Nyno er eit program som kan omsetje frå bokmål til nynorsk.

Men er du sikker på at du får bruke din eigen PC på eksamen då? Då vi kom opp i norsk i fjor måtte dyslektikarane i klassen bruke skulen sine maskiner. Reknar ikkje med at eksamensreglementet er forandra akkurat...

Hehe, beklager! Mente bokmål :) Rettet nå.

Det med at jeg får bruke egen PC. Det må jeg nesten sjekke, men husker jeg har lest at folk har fått lov å bruke egen PC, men jeg husker sikkert feil. :p

LingDys og LingRight ja.. Hmm, må sikkert sende inn en søknad til NAV om det. Leste at de kostet 5000kr tilsammen for begge programmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...