Gå til innhold

foreløpige tester av 9800 pro

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På www.rage3d.com er det lagt ut linker til haugevis av Radeon 9800 Pro reviews. Personlig synes jeg [H]ard|OCP sitt review er det beste.

Jeg er ikke skuffet i det hele tatt.

Gleder meg til Radeon 9800 Pro med 256MB DDRII Ram kommer ut i April. Den kommer ganske sikkert til å ha enda høyere Core og Mem speed.

Lenke til kommentar

Synes det var en bra ytelsesforbedring i forhold til 9700pro (det er jo ikke snakk om en helt ny generasjon kort men en forbedring av et eksisterende). Det er forøvrig ikke bare klokkefrekvensen som er forskjellig - HardOCP (tror jeg) klokket ned 9800pro til 9700pro-hastighet og det var 10-15% raskere på flere tester.

De største utslagene kommer når man bruker AA/AF ser det ut som og det er jo det viktigste - om et spill går i 150 eller 110 fps uten AA spiller liten rolle, men om det går i 35 eller 75 med AA/AF påskrudd derimot utgjør en stor forskjell.

ATI har nå økt avstanden til Nvidia ytterligere - se her for eksempel:

http://www.tomshardware.com/graphic/200303...9800pro-31.html

Selv kommer jeg nok ikke til å bytte ut mitt 9700pro med et 9800pro med det første - for meg personlig er det mer presserende å gjøre noe med cpu/hovedkort som er min største flaskehals for øyeblikket (har AMD XP 2000). Men når jeg har byttet CPU/hovedkort i løpet av sommeren så kan det vel tenkes at det rykker litt i 'grafikk-oppgraderings-muskelen' igjen :)

Lenke til kommentar
Nå blir sikkert radeon 9700 pro billigere :D

Jepp - men løp og kjøp så snart du kan - mange regner med at 9700pro utgår fra ATI sitt sortiment etterhvert som produksjonen av 9800pro kommer skikkelig i gang, for de er vel ikke interessert i å ha altfor mange modeller på markedet samtidig.

Hvis de fortsetter med alle 9xxx-kortene de har idag vil jo utvalget se slik ut:

9800pro

9800

9700pro *

9700 *

9600pro

9600

9500pro *

9500 *

9200pro

9200

9100 *

Har satt en stjerne ved de jeg regner med går ut av sortimentet først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...