Gå til innhold

"Gledens" dag, tv`n streika.. Hva nytt får jeg i dag for rundt 10.000?


Anbefalte innlegg

"endelig" streika min gamle 28 tommers beist av en CRT tv. Hadde jo hvert greit med en tv de neste degene, men men..

Så da blir det jo ut og handle når butikkene åpner til tirsdagen igjen. Men hva skal jeg kjøpe?

 

Regner med og bruke rundt en 10.000,- men gjerne mindre hvis det holder for mitt behov.

 

Bruker mest tven til og se på, ja tv. samt litt til data via HDMI.. Får digitalt vi kabel fra GET hvis det skal ha noen betydning.

 

Tv`n vil henge på vegg. Har vinduer på motsatt vegg så regner vel med at det da er LCD som gjelder?!

 

Det er ca 3 meter fra soffa til tv. Usikker på om jeg da bør gå for 32" eller 37". Funker det med 37" på så kort avstand så går jeg for det.

 

Ser endel på sport, typisk fotball. Så tv`n bør takle hustige bevegelser.

 

Når det gjelder full HD eller ikke, så vet jeg erlig talt ikke hva jeg har bruk for?!

 

Gode tips tas imot med takk..

Endret av C-angel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"endelig" streika min gamle 28 tommers beist av en CRT tv. Hadde jo hvert greit med en tv de neste degene, men men..

Så da blir det jo ut og handle når butikkene åpner til tirsdagen igjen. Men hva skal jeg kjøpe?

 

Regner med og bruke rundt en 10.000,- men gjerne mindre hvis det holder for mitt behov.

 

Bruker mest tven til og se på, ja tv. samt litt til data via HDMI.. Får digitalt vi kabel fra GET hvis det skal ha noen betydning.

 

Tv`n vil henge på vegg. Har vinduer på motsatt vegg så regner vel med at det da er LCD som gjelder?!

 

Det er ca 3 meter fra soffa til tv. Usikker på om jeg da bør gå for 32" eller 37". Funker det med 37" på så kort avstand så går jeg for det.

 

Ser endel på sport, typisk fotball. Så tv`n bør takle hustige bevegelser.

 

Når det gjelder full HD eller ikke, så vet jeg erlig talt ikke hva jeg har bruk for?!

 

Gode tips tas imot med takk..

 

 

Hvis vinduene ikke skaper så store problemer for din gamle 28" så er det lite trolig at en plasma skjerm vil gjøre det. Panasonic sin nye PX80 har et anti refleks filter som til en viss grad løser dette problemet. Hvis du liker film å ser mye tv så er plasma det beste valget. Den har raskere responstid, bedre gråtoneskala og et litt mykere bilde. Skal du ha lcd til rundt 10 000 kroner så burde du sjekke ut Sony's KDL D3000 serie. Disse takler bevegelse veldig godt og har et av de bedre sortnivåene en lcd kan bringe opp, men i forhold til en plasma så er det spake greier. Full HD er først og fremst en gimikk og foskjellen mellom 720P og 1080P er ikke hyper markant før tv-en kommer opp i 50". Du vil tjene på og kjøpe HD-Ready i din prisklasse.

Lenke til kommentar

Takker for responsen Bava.

 

Har prøvd og se litt både i forumet, på nett og i butikker, og dette er alt annet en lette valg.

Jeg har nå uansett bestemt meg for og handle TV i dag, blir på elkjøp tenker jeg.

Utifra mitt prisnivå så har jeg sett på følgende:

 

Sharp 37" LCD

37" LG LCD - 37LF65 Tilbud Elkjop til 9995,-

37" LG LCD - 37LT75 Tilbud Elkøp til 8995,-

 

Noen som vet hvordan LG tvne er i forhold til nye LG5000 serien?

 

Kom gjerne med innspill på andre valg også..

 

BAVA: Du nevner sony`s KDL D3000 serie. Finnes ikke denne serien i 37"?

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...